The Affairs of Anatol (1921)

Alternatieve titel: A Prodigal Knight

Drama / Komedie

geregisseerd door Cecil B. DeMille
met Gloria Swanson, Wallace Reid en Wanda Hawley

De moeilijke zoektocht van een man naar een nieuwe ideale echtgenote in een tijd van veranderende gewoonten. Eenmaal op zoek naar de nieuwe bruid komt hij erachter dat wat hij al heeft toch niet zo slecht is...

avatar van matthijs_013
Weer een mooie film. Het eerste uur was erg sterk, maar zoals wel vaker voorkomt bij silent films, maakte de film opeens een overslag waarna het erg saai werd. Dit was ongeveer vanaf de komst van Bebe Daniels (hoewel het absoluut niet dóór haar komt). Het gemiddelde is dus een *3, vanwege het geweldige "begin" (eerste helft).