Blood and Sand (1922)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Fred Niblo
met Rudolph Valentino, Rosa Rosanova en Leo White

Juan Gallardo's geluk lijkt compleet wanneer hij niet alleen een beroemd stierenvechter is geworden, maar ook kan trouwen met zijn jeugdvriendinnetje Carmen. Dan treedt de adellijke Dona Sol naar voren, die de mooie matador tracht te verleiden. Juan's vertwijfeling wordt hem fataal tijdens het laatste gevecht van het seizoen. Terwijl een nieuwe held de eer in de arena ontvangt, sterft Juan in de armen van zijn trouwe echtgenote.

Geweldig geacteerd in deze stille film. Lievelingsscène is als de valse vrouw haar wil opdringt aan de held:"You love me! I know you love me!!!" en dan bijt in zijn hand. Hilarisch vind ik dat