Farce of the Penguins (2006)

Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Bob Saget
met de stemmen van Samuel L. Jackson, James Belushi en Whoopi Goldberg

Dat het leven van pinguins op de Zuidpool niet zo onschuldig en ontroerend is als andere documentaires laten zien, wordt duidelijk in deze mockumentary. Een collage real life en nepbeelden geven een ontluisterende kijk op het ranzige leven van deze dieren.

Onvoorstelbaar dat Farce of the Penguins als film kan worden beschouwd. Het zijn gewoon beelden van een documentaire over penguins met wat stemmen eronder gezet. Hier en daar nog wat knip en plak werk. En klaar. Dit kan ik zelfs nog.

Het is ook onbegrijpelijk dat acteurs als James Belushi en Samuel L. Jackson hun stem verlenen aan dit soort prul. Het script, dat er schijnbaar moet zijn geweest, is belachelijk slecht. De zogenaamde grappen zijn geforceerd en erg onorigineel. We hebben het allemaal in ieder geval al ergens anders gezien / gehoord, maar dan in een betere uitvoering. Zelfs de voice-overs klinken goedkoop en afgeraffeld.

Troep!

avatar van TrippelDee
ik hoorde dat tracy morgan ook een stem deed?

en zijn dit de zelfde beelden als van march of the penguins? ze hebben alleen de stemmen zelf gedaan?

Tracy Morgan heeft inderdaad ook een kleine stemrol in Farce of the Penguins. Verder heb ik geen idee of dit de beelden van March of the Penguins zijn. Het zou zomaar kunnen. Het is in ieder geval een afschuwelijke film die geen moment serieus en/of grappig te noemen is.

avatar van zjandannybob
Doom schreef:

Troep!

oh mijn god. ben het echt met je eens. deze film net aangezet kon der bijna mee janke zo slecht was die... echt in alle fiolms die ik gezien heb zit nog wel iets boeiends of iniedergeval een verhaal.

maar ik zie niet in dat iemand deze film echt goed kan vinden?? ieder zijn smaak maar deze film slaat toch echt alles! 0.5* deze moet zeker in de flop100

BlueSword
my god! wat is dit, ik keek dit toen ik niet bepaald nuchter was we keken zonder geluid blijkt dit gewoon een film te zijn, ik dacht een documentaire, ik kon me ogen niet geloven wat ik zag, en de rest ook niet we lagen helemaal in een deuk! 87 min naar penquins zitten kijken, en geen idee waar het precies over ging... misschien hadden we het geluid maar aan moeten zetten.
ik geef het ook maar geen cijfer.

Het is erg leuk voor Amerikanen waar sex nog steeds een taboe is. Daarom zijn al die stand up komieken altijd 99% van de tijd over sex aan het lullen. Voor 'ons' is het dan allemaal wat infantiel. Een aantal momenten dat ik denk: ja dat is dan op zich wel weer aardig. Maar verder is dit echt helemaal niets: echt een farce!

Raffael77
Matige film. Kijk liever een echte docu dan dit soort films.

avatar van mishad
Deze film (nou ja...) heeft onze bioscoopzalen niet gehaald en dat is meer dan terecht. Het is zelfs onbegrijpelijk dat er de moeite genomen wordt om dit gedrocht op DVD uit te brengen. Veel woorden aan dit stukje afval vuil maken zal al teveel eer zijn. Ik laat het dan ook maar bij: op alle vlakken infantiel en geschreven, geregisseerd, geproduceerd en gedeeltelijk ingesproken door Bob Saget. Dat moet genoeg zijn.

P.s. waar is de Olsen Tweeling als je ze nodig hebt...?

avatar van menie
Dit lijkt me wel een Grappige film Ik ga deze Film zeker Kijken

avatar van Makz
Ik vond hem erg vermakelijk. Gewoon omdat het op een erg droge manier werd verteld en gebeurde.

Wel werd het wat langdradig en de grappen waren af en toe wel voorspelbaar.
*3,5

avatar van DJ Pierre
Niet te kijken, ben na een half uur afgehaakt. Wat een Farce, maar had eigelijk ook niet meer verwacht van Bob de Fagget...

Eigelijk is het op het niveau van animal crackers, maar dan vunzig of zoiets. Geen animatietechnieken, gewoon pinguin beelden waar overheen gesproken wordt. Maar dan zonder noemenswaardige inhoud, laat staan grappen.

Koop of huur hem maar niet!

avatar van T.Bos
Deze film krijgt 0,5* van me. Lager kan niet. Die 0,5* is dan wel voor mij vanwege het feit geld aan deze vreselijke draak verspild te hebben. Ik viel in slaap na een kwartier. Het zou verboden moeten worden zulke rotzooi uit te brengen op dvd. Het voegt niets toe, het is absoluut niet grappig en het haalt die arme vogels ten onrechte onderuit

Pastichio Rocker
Er zaten welgeteld 2 lollige scenes in deze film. De ene was met 2 Franse penguins die commentaar gaven op deze film en de andere het stukje met de penguins en de verdwenen sneeuw. Voor de rest is de film een aaneenschakeling van grove poep-,pies-, en uberflauwe sexgrappen. Een film met (stemmen van) acteurs en actrices wiens carriere nu toch echt wel voorbij is. Alleen voor Samuel L. Jackson is er nog hoop. Tja, Samuel L. Jackson... Hij is toch wel erg diep gezonken sinds zijn geweldige rol in Pulp Fiction. De beste man heeft duidelijk voor het makkelijke geld gekozen. 1* voor die 2 geinige scenes.

avatar van ethrellik
naam zegt het al FARCE; shitfilm

avatar van pardalis
De cover ziet er leuker uit dan de film zelf, leuke poging kan ik dit niet noemen, maar hier en daar zitten er nog scenes in die de lachspieren lichtjes doen bewegen. Het origineel is heel erg goed, en zoals alle andere het hier zeggen het is inderdaad een farce, waarschijnlijk is dit ook de reden waarom ik er eerder niets van gehoord heb.

avatar van elias229
echt barslecht
wat een KUTFILM zeg
ECHT DE SLECHTSTE FILM OOIT !
nog nooit zo'n slechte film gezien!
na hoogstens 8min. heb ik hem afgezet en in de vuilbak gegooit! echt zware shit !

avatar van elias229
ZIELEG !!

avatar van bjerik76
ver onder het vriespunt !
wat een fossiel van een film, ABSOLUUT NIET GRAPPIG !

wat een belediging voor deze dieren, in alle opzichten.

avatar van Olifantenstaart
Een film voor op een specifiek moment: eentje voor een wasted avondje met je maten. Dan komt zo'n domme humor tot uiting.

Aan degenen die hem een 0,5 geven omdat het een 'stemmetje op docu' is: dat was ook de bedoeling van makers... Hadden ze er dan geanimeerde pinguins in moeten stoppen? Da's net de grap: tzijn echte beelden.

avatar van Dragonky
Flinter dun verhaal maar ik ben gek op pinguins. En dan is ie wel leuk en de grappen zijn wel aardig

avatar van Mescalino
Verbazingwekkend dat zoveel bekende namen zich lenen voor een prutfilm als dit...

Vond deze film zeer goed meevallen. Sommige mensen op moviemeter hebben echt geen humor

Dick2008
Een heel lange versie van Animal Crackers en dat is dan ook meteen het grootste nadeel, dat het veel te lang is en daardoor ook langdradig wordt. En de vele dialogen die vaak over sex en scheten gaan worden op gegeven moment ook wel vervelend. En omdat het over pinguïns gaat is er weinig afwisseling wat je bij animal crackers wel hebt. (Het is een parodie op March of the penguins)
Natuurlijk heb je mensen die dit ook kunnen maken, alleen ze doen het nooit. Met het gevoel voor humor is het hier op de site ook karig gesteld dat is ook zo.

Verder was het niet zo slecht allemaal. Pinguïns zijn leuke dieren en allerlei beelden voor het verhaal hebben ze nog wel aardig gecombineerd en tussendoor komen ook opnamen van andere dieren, haha zoals met die panda. Als het een kortfilm was geweest had ik het denk ik leuker gevonden. Ik heb de film nu in zijn geheel bekeken. De dierlijke instincten naar menselijke gedachten vertalen werkt ook niet zo goed, zo'n hele film lang. Ook de vele dialogen doen de film geen goed. Maar de negatieve reacties hier zijn sterk overdreven. 3.0