Peaches (2004)

Australië

geregisseerd door Craig Monahan
met Hugo Weaving, Jacqueline McKenzie en Emma Lung

Een tienermeisje wordt opgevoed door haar tante nadat haar beide ouders omkwamen in een auto-ongeluk. Wanneer ze een dagboek vol kleurrijke, sexy verhalen in handen krijgt, verandert haar visie op de wereld.

Mooie aparte film ...

avatar van henkula
Erg verwarrend aangezien ik het verschil in leeftijd in de terugblikken slecht kon zien.

Opletten dus...

Maaltje
Leuk, vermakelijk filmpje dat lekker wegkijkt. Mooi verhaal al was het vrij voorspelbaar. Dit was echter niet storend. Ook zit hier en daar de nodige humor die ik wel op prijs kon stellen.
Voor deze film klopte alles wel bij elkaar: de spelers, het verhaal, de manier waarop het gebracht wordt en de manier waarop het verloopt.

avatar van nightbreed
henkula schreef:

Opletten dus...

Ja daar kwam ik dus ook pas na een half uur achter.
Ik dacht eerst dat 1 acteur 2 rollen voor zijn rekening had genomen.
Maar een mooi ingetogen verhaal met goede acteurs.

Cijfer: 3,5

avatar van smorazal
Rustige gevoelige film, prima geacteerd.
Had best een beetje meer vaart in kunnen zitten.
Denk dat je hem meer dan een maal moet zien om details te zien, want inderdaad film is nu enigszins verwarrend.

3.5 *

neo (crew)
Er is de laatste jaren een reeks Australische films die heel mooi, vaak ingewikkelde, menselijke relaties schetst, alsmede de zoektocht naar identiteit of een ander bestaan. De gecompliceerde relatie tussen een jong meisje en ouderen man in Peaches wordt overtuigend gebracht. Deze is niet nadrukkelijk sensueel in beeld gebracht, maar ook niet te afstandelijk. De film past perfect in het het rijtje als Somersault en Lantana. Het tempo is rustig, kent wat mooie visuele momenten, heeft een solide cast en tedere muziek van David Hirschfelder. Craig Monahan's debuut film The Interview was fantastisch, maar deze is ook absoluut zeer aangenaam.

avatar van Boenga
Het bandwerk in de fabriek deed me aan Bubble (2005) denken. 'Bubble' is echter een stuk somberder, soberder, én beklijvender. 'Peaches' is een degelijke film, met de nodige diepgang, maar gaat toch net iets te traag om de kijker doorlopend aan het scherm gekluisterd te houden.
Komt daarbij nog de verwarring/onduidelijkheid door de flashbacks naar een periode uit het leven van Steph's moeder; toen ik dat na een half uur eindelijk door had, ben ik gewoon weer van in het begin beginnen kijken...
Ook al is dit zowat m'n favoriete filmgenre, ik kom toch niet hoger dan 3*...

avatar van JDSsmetje
Matig. Peaches voelt aan als een doordeweeks, vrij flauw en coming of age drama met een niet al te hoog budget. Het verhaal is verder niet het meest boeiende, laat staan beklijvend maar interessant genoeg om uit te kijken. Verder blijft het verhaal met beide benen op de grond staan, zo is dat ook met de cast. De cast doet het matig tot goed, maar nergens echt sterk. Daarnaast willen de makers de film een stuk de film een stuk verlichten door vrolijke muziek op gepaste en ongepaste momenten toe te passen. Vond ik niet echt goed.

avatar van eavymetal
JDSsmetje schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.