Speaking of Sex (2001)

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door John McNaughton
met Lara Flynn Boyle, Melora Walters en Bill Murray

Dan en Melinda's seksleven staat op een laag pitje. Als tot overmaat van ramp Dan ook nog eens opbiecht 'per ongeluk' een slippertje te hebben gemaakt stort Melinda's wereld compleet in. Melinda's enige hoop is Dr. Emily Paige, een vooraanstaand huwelijksconsulent en sekstherapeut. Ze weet de tegenstribbelende Dan over te halen samen in therapie te gaan. Al snel komt Melinda via Dr. Paige in contact met Dr. Roger Klink, wat niet zonder gevolgen zal blijven...

avatar van Jordy
Jordy (admin)
slecht kap?

kappeuter (moderator)
Yup. Hele flauwe humor, op een enkele geslaagde grap na. Voor preutse Amerikanen misschien nog wel (enigzins) leuk.

Heb 'm niet eens afgekeken. *

Heb 'm niet eens afgekeken. *
stem dan ook niet!

Bijdehand !

sydney
Als je een film niet afkijkt dan is dat een typisch geval van een halve ster. Waarom zou je persé de martelgang van een slechte film moeten doorzetten. Vereist is wel dat je minimaal de helft gezien moet hebben om een mening over de film te kunnen vormen. Daarna kan het nooit meer goed gemaakt worden.

En als nu in de laatste 5 minuten opeens alles op zijn plaats valt en de dubbele bodem duidelijk wordt?

avatar van Armin

Kijk ik begrijp wel wat je bedoelt en het is echt geen gewoonte van mij om een film niet af te kijken (met deze meegerekend is het de 2e x denk ik), maar ik denk dat ik wel in staat ben om na een bepaalde periode te beoordelen of ik een film wel de moeite van het afkijken waard vind. Ik kijk tenslotte voor mijn plezier en ik ga een film die mij ontzettend irriteert niet afkijken omdat er misschien in de laatste 5 minuten nog een wonder gebeurt. En Sidney heeft gelijk, als een film het aankijken niet waard is verdient hij de laagste waardering. Bij deze ½ *

als je een film niet afkijkt heb je geen goed beeld over de film (vind ik)

het eerste uur van Requiem for a dream vond ik zwaar tegen vallen terwijl het laatste uur het eerste verduidelijkt en op z'n plaats doet vallen. als ik na een uur had gezegd ik kap ermee had ik um waarschijnlijk maar 1* gegeven.

maar ja..da's wat ik vind

avatar van Macmanus
JA het hangt natuurlijk wel af van welke film als ik naked gun kijk, en ik houd totaal niet van die humor dan kan ik hem best uitzetten na een half uur. (dit is een voorbeeld hoor ik vond naked gun wel geinig)

Bij komedies (voornamelijk kolder films e.d.) kun je sneller concluderen wat 't is of niet. ben ik met je eens ja.

Vind jij naked gun niet leuk?

avatar van moviefreak#1
Ik vond het een leuke film. 3 1/2 ster.
Ik vond vooral Bill Murray en Catherine O'Hara (de advocaten) bij tijd en wijlen briljant en het plot was ook leuk. Dus : verdient beter als de lage score die deze film nu heeft.

was gister op tv en ik moet toegeven dat ik m wel leuk vond

avatar van MarkFish
Met Murray, Spader en Flynn Boyle is het best een vermakelijk filmpje. Spader speelt wel een grappig, warrig, beetje sneu type. Murray is net als in Wild Things (van deze, zelfde regisseur) de bijdehante advocaat. En het gegeven vreemdgaan is leuk uitgewerkt, net zoals de psychiatrie, dat aardig op de hak wordt genomen.

avatar van BenicioDelToro
De enigen die deze film nog een klein beetje de moeite waard maken zijn Catherine O'Hara en Bill Murray. James Spader en Lara Flynn Boyle spelen rollen die ze eigenlijk altijd spelen. En die rollen zijn niet leuk... En over Melora Walters en Jay Mohr wil ik het al helemaal niet hebben... Wat een aanfluiting!

avatar van Marvinleeaday
Aardig filmpje voor een regenachtige avond.

Ik heb zo gelachen.