The Rachel Papers (1989)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Damian Harris
met Dexter Fletcher, Ione Skye en Jonathan Pryce

Zijn twintigste verjaardag nadert, het einde van zijn jeugd, en hij heeft geen vaste vriendin. Hij loopt zijn computerfiles door en stelt een plan op om Rachel te verleiden. Ze heeft echter al een onbeleefde vriend, die hij eerst uit het veld moet slaan.

Nou, hier werd ik niet gelukkig van. Dacht, leuk, UK in de jaren tachtig. Lekker sfeertje. Maar niet heus. Is eigenlijk een comedy, en ik houd niet van comedy. Gaat over een irritant jongetje dat zijn zinnen heeft gezet op een meisje en een ''wetenschappelijke'' methode gebruikt om haar te versieren. Lachûh...
Tel daarbij op: een ontzettend nadrukkelijke en opdringerige score van popmuziek uit die jaren, door de dialogen heen, een voice over, een hoofdpersoon die voortdurend in de camera praat en er wordt bijna Frans-veel geluld in deze film. Heb dagen nodig om bij te komen. Nog iets leuks gezien? Ja, de tieten van Rachel (Ione Skye) die af en toe voorbij kwamen.