The Triangle (2005)

Mystery / Drama
240 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Sam Neill, Eric Stoltz en Bruce Davison

Omdat zijn schepen en vrachtladingen constant verdwijnen in de Bermuda-driehoek, stelt biljonair Eric Benirall (Neill) een groep specialisten samen om dit te onderzoeken. Het team bestaat uit de sceptische journalist Howard Thomas (Stoltz), oceanograaf Emily Patterson (Catherine Bell), wetenschapper en avonturier Bruce Geller (Michael Rodgers) en medium Stan Lathem (Davison). Ze beginnen vol hoop aan het mysterie, maar hoe dichter ze bij het antwoord komen, des te nachtmerrie-achtiger worden de vreemde gebeurtenissen.

avatar van panax
de film begint met een special effect dat nergens op lijkt,maar verder is het okee in deze lange film ,lekker mysterieus,je moet goed opletten tussen het schakelen in tijd,jammer van het einde,want het bermuda effect blijft een mysterie,ondanks de lange zit een mooie film en onderhoudend.geweldig dat hij aaneensluitend werd uitgezonden en niet in drie delen.

Zelfs voor een miniserie is 270 minuten best lang (240 minuten volgens IMDb?). De sfeer en uitvoering deed mij aan Fringe denken en aangezien ik daar best van hou... vond ik het geen straf dit te kijken.
De muziek vond ik niet doorsnee en zeker niet slecht. De film kent spannende momenten en de uitbeeldingen worden steeds meer hallucinant. Het gegeven van de Bermuda driehoek is interessant en de ideeën omtrent tijdspoorten en parallelle universa zijn dat ook.
Voor mij een aardige miniserie, die dit keer in z'n geheel werd uitgezonden.
Best lang, maar ook best boeiend.

avatar van DtchTux
Vermakelijk, in 1 keer alles gezien. Soms wat oneffenheden, maar bleef kijken. Goede middenmoter.

avatar van MovieHolic
Eindelijk eens een keer een fatsoenlijke film op RTL ...

avatar van Left4Dead
Op zich een goede cast onder leiding van Sam Neill, geen straf voor mij in ieder geval.
Ik ben op de serie gekomen nadat ik The Lost Room (ook een miniserie) van deze regisseur had gezien en die was goed in elkaar gezet.

Het verhaal begint meteen goed, het enigma is daar en leuk bedacht. De serie blijft boeiend door prima acteerwerk, camerawerk en vernieuwende vraagstuk-ken/jes met als hoofdlijn de Bermudadriehoek.

Het kijkt vlot weg, de drie delen achter elkaar aan zien is geen probleem. Het idee achter de prent is een leuk gegeven, we worden blootgesteld aan de thermodynamica, relativiteit, kwantummechanica en wordt de link gelegd met het Philadelphia Project, das wel interessant.

De special effects in deze film zijn ronduit slecht helaas maar dat wordt door de rest gecompenseerd zodat ik op 3.5*** uit kom. Kortom: het is allemaal goed vermaak.

avatar van knusse stoel
MovieHolic schreef:
Eindelijk eens een keer een fatsoenlijke film op RTL ...

Maar wel steeds onderbroken door een lawine aan reclame?
Dat is voor mij dan ook DE reden dat ik nooit op de commerciële zenders een film ga bekijken.
Het is spannend, je zit helemaal al in de film en boemmm........., reclame!

Ook deze film in drie losse delen achter elkaar bekeken en ik moet zeggen, het viel niet tegen!
Een aardig avondje "vertier"!

avatar van knusse stoel
[quote]Dreiecke schreef:
Zelfs voor een miniserie is 270 minuten best lang (240 minuten volgens IMDb?).

Ik heb nog even op de tijd gekeken die de VLC-player aangeeft en dat is:

deel 1 : 85 minuten
deel 2 : 80 minuten
deel 3 : 80 minuten
totaal : 245 minuten (inclusief aftiteling e.d.)

Erg goede mini serie. Laat je niet afhaken door de slechte cgi in de begin scene aangezien dit een stuk beter word. Goede cast ook. Leuk bedacht geen moment echt saai. Een leuke film serie.

De duur van de film hangt af van waar je het exact meet. Het is een mini serie die uit 3 delen bestaat en elk deel heeft zijn eigen aftiteling + intro.

De intro is circa 2 minuten, de credits zijn circa 1 minuut.

De rest van de film ( geen credit of ondertiteling ):

Deel 1 = 81 minuten 50 seconden
Deel 2 = 76 minuten 39 seconden
Deel 3 = 77 minuten 4 seconden.
Totaal zonder intro + credit = 231 minuten 34 seconden
Totaal met alle 3 delen intro + credit = 240 minuten 34 seconden
Totaal met 1x intro + credit = 234 minuten 34 seconden.

Het hangt er dus vanaf hoe de film uitgezonden wordt, echter klopt de IMDb 240 minuten perfect ( buiten de 34 seconden dan ).

avatar van Roger Thornhill
Vier uur is lang, maar ik ben hier toch steeds geboeid door gebleven, met een aardig uitgangspunt, goede rollen en vertolkingen en het voor goede SF zo belangrijke gevoel van het wonderlijke. Minpuntje waren de matige FX, en het feit dat het geluid gedurende een groot deel van de uitzending door RTL7 op 28-10-2014 niet synchroon liep hielp ook niet, maar dat maakt allemaal niet uit, er is duidelijk met lol gewerkt en dat vertaalt zich in de energie op het scherm. Jammer dat de altijd vermakelijke Charles Martin Smith (hier de eigenaar van de onderzeeër) weinig screentime heeft, maar dat Catherine Bell vaak in beeld is maakt veel goed – ze is er niet lelijker op geworden sinds ze Jim Carrey probeerde te versieren in Bruce Almighty.

avatar van olbo
Cgi is niet best, maar niet vervelend. Aardige film voor een regenachtige zondagmiddag.

avatar van jffrfilms
eboman21 schreef:
Vraag over het einde:

Kan iemand mij het einde uitleggen?[spoiler][/spoiler]Ik snap niet hoe nou die envelop met geld bij die journalist toch terecht komt, en wat betekend die medaille?

En hebben zijn collegas dan ook zo'n envelop gekregen?

Bedankt lieve mensen!

Ook ik snap dit niet helemaal, iemand wel?

avatar van Capablanca
Ik vond het eerlijk gezegd een aaneenschakeling van onzinnige scenes, neergezet door überstereotiepe personen. En weer die Bermudadriehoek. Is die nog niet genoeg uitgemolken?