Keeper of the Flame (1942)

geregisseerd door George Cukor
met Spencer Tracy, Katharine Hepburn en Richard Whorf

Journalist Steven O'Malley schrijft een biografie over een nationale held die door een auto-ongeluk op de brug om het leven kwam. De weduwe Christine helpt de journalist en Steven komt erachter dat zij hem kon waarschuwen voor die brug maar dat ze dat niet deed...

Redelijke film over een journalist die een biografie wil schrijven over een nationale held kort na diens noodlottig ongeval. Het verhaal weet niet echt te boeien, maar je wilt toch weten hoe het zit aangezien het mysterie rondom de dode held verder prima neergezet wordt (met een destijds actuele ontknoping). Qua toon is deze film wat afwijkend vergeleken met de andere samenwerkingen tussen Spencer Tracy en Katharine Hepburn. Een nipte 3.0 sterren.