The Revolt of Mamie Stover (1956)

geregisseerd door Raoul Walsh
met Jane Russell, Richard Egan en Joan Leslie

Mamie Stover, een dame van lichte zeden, vertrekt uit San Francisco juist als de Tweede Wereldoorlog in alle hevigheid losbarst. Zij strijkt neer op Hawaï, waar zij een nieuw leven hoopt te beginnen. Het leven lacht haar inderdaad weer even toe, als zij verliefd wordt op een sympathieke schrijver. De opkomende oorlog en haar vroegere leven werpen echter een schaduw op haar beginnende liefde. Mamie kan zich toch niet volledig losmaken van haar verleden en keert terug naar vroegere gewoontes en levensstijl.

Redelijke film over een prostituee die via boot naar Hawaï vlucht en een man ontmoet. Het verhaal en de personages hebben niet veel om het lijf, alhoewel het vrouwelijke hoofdpersonage gewaagd genoemd kan worden (zeker voor die tijd). Cinemascope levert prachtige kleuren op en in combinatie met het locatiewerk op Hawaï levert dit een paar mooie plaatjes op.