Marked Woman (1937)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Bette Davis, Humphrey Bogart en Lola Lane

Tijdens een dubieus feest van maffiabaas Johnny Vanning wordt de zus van Mary per ongeluk vermoord. David Graham is een advocaat die Mary ertoe overhaalt te getuigen tegen haar baas Vanning.

avatar van Dutchfan
Goede film met een opmerkelijk modern thema voor 1937 : een groep animeermeisjes komen in actie tegen hun pooier als deze een van de vrouwen vermoord en een ander zwaar mishandeld.

Bette davis en Jane Bryan spelen zusjes in deze film.
Ondanks het feit dat de actrices van elkaar verschilden als dag en nacht,werden ze hartsvriendinnen en de vriendschap duurde tot Davis 'dood in 1989.

Humphrey Bogart trouwde na de opname's met de actrice Mayo Methot,die hier de rol van Estelle Porter speelde.

avatar van Biosguru
Gebaseerd op de rechtszaak tegen Lucky Luciano vandaar ook dat gekke accent van racketeer Vanning.