Nachtrit (2006)

Nederland
Drama / Thriller

geregisseerd door Dana Nechushtan
met Frank Lammers, Fedja van Huêt en Peggy Jane De Schepper

Nachtrit gaat over de jonge taxichauffeur Dennis (Frank Lammers). Wanneer hij in de hoop zijn droom te verwezenlijken, zichzelf tot zijn nek toe in de schulden steekt, raakt hij niet alleen verstrikt in een crimineel netwerk maar verliest hij ook alles wat hem lief is. Er ontvlamt in hem een allesoverheersend wraakgevoel. Oorlog in de straten van Amsterdam.

kappeuter (moderator)
Lijkt me interessant. Ik zag in RTL Boulevard een item over de opnamen. Frank Lammers en Fedja van Huêt zijn denk ik geknipt voor een rol als taxichauffeur. Ik zag een grappige karaoke scène met die twee.

avatar van AardeWerk
Ik heb zelf een dagje mee kunnen maken op de set, en een kleine figurantenrol mogen spelen. Ik volg de alle ontwikkelingen rond de film op internet en via andere media en ben benieuwd naar het eindresultaat. Waarschijnlijk zullen we dat pas eind 2006 kunnen zien.

Exclusieve preview op MovieMeter:

(afbeelding)

Still met de drie hoofdrolspelers van de film. Respectievelijk Fedja van Huêt, Peggy-Jane de Schepper en Frank Lammers. De opnames van de film zijn bijna klaar.

kappeuter (moderator)
Hoofdrolspeler Frank Lammers speelt twee dagen door met gebroken vinger tijdens opnames 'Nachtrit'

Hoofdrolspeler Frank Lammers maakte tijdens een opname waarin hij na een vechtpartij uit zijn taxi moest vallen, een ongelukkige val waarbij hij met zijn pink achter het stuur bleef hangen. In eerste instantie leek alles goed gegaan te zijn.

Na een dag begon de vinger op te zwellen. Die avond waren er opnames van een vechtpartij voor snackbar Barbarella in de van Woustraat. Lammers deed hier enthousiast aan mee en verzweeg voor de regie en de productie dat zijn hand inmiddels hevig pijn deed.

De volgende dag was zijn pink flink opgezwollen en waagde hij een bezoek aan het ziekenhuis. Hier bleek zijn pink op drie plaatsen gebroken te zijn en Lammers zit voorlopig in het gips.

De opnames van de film Nachtrit komen slechts ten dele in de problemen.
"Binnenkort hebben we een opname op het kantoor van een notaris die een veel te dure taxi vergunning aan Lammers slijt, dan houd hij zijn hand maar onder het bureau" aldus de producent.

De opnames van de actiethriller 'Nachtrit' zijn bijna voltooid. De film is een actiethriller tegen de achtergrond van de 'taxioorlog' in de straten van Amsterdam. Het script is van Franky Ribbens de regie is in handen van Dana Nechushtan en is een productie van Wilant Boekelman en Jan van der Zanden van Waterland Film & TV. De film zal in het najaar van 2006 in de Nederlandse bioscopen te zien zijn.

Bron: persbericht Waterland Film & TV

avatar van raymon
!!!!!eindelijk de TRAILER VAN NACHTRIT!!!!
weer zo als we gewend zijn ondertussen excl. bij Film Focus

Trailer - Nachtrit

vind het een vette trailer kan niet wachten tot die in de bios is!

avatar van titia
lekker donkere trailer, ik ben benieuwd!

avatar van Webby
Ja bijna 'Collateral'-achtig

FisherKing
Broddelwerk-poster...

Beetje erg hip ...

Trailer zag er goed uit. En die postermaker moet een schop onder z'n kont hebben.

Poster dekt op generlei wijze de lading van de film.
De film is zeker geen 'Costa in een taxi'.
Waarschijnlijk is de poster opgelegd door de distributeur die waarschijnlijk weer eens een andere doelgroep voor ogen heeft dan de film vraagt...

Ga 'm maandag zien. Ben benieuwd...

vandaag in 'wereld draait door' ook nog een stuk over een deze film. Begon toen ook wel benieuwd te worden.

avatar van Elementofone
Fedja van Huet en Frank Lammers

verplichte kost dus

Goede film. Hoop dat ie het een beetje gaat doen in de bioscopen.

avatar van De Knip
Elementofone schreef:
Fedja van Huet en Frank Lammers

verplichte kost dus

Wacht even.... Frank Lammers verplichte kost? Wat een irritante vent vind ik dat. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Ongelooflijk voorspel grappige man. bah!

avatar van Webby
Prima film, maar met het gegeven De taxi oorlog is naar mijn mening te weinig gedaan. Er had meer uitgehaald kunnen worden waardoor de film iets onderhoudender was geweest.

avatar van Elementofone
De Knip schreef:

Ja vind je dat echt? Ik vind hem uitstekend spelen in films als Wilde Mossels, Passievrucht, de Dominee, de Grot en Shouf Shouf habibi. Geen grote rollen, maar toch. Ik ben benieuwd.

Hier is ie ook goed hoor. Eén van zijn beste rollen, wat mij betreft (samen met Het Zuiden en vooral Wilde Mossels). En Peggy Jane laat zien dat ze ook wel iets meer kan dan het halfnaakte vriendinnetje van Katja Schuurman spelen...

avatar van murtcelP
Gisteren de voorpremiere gezien. Goede film, spannend, het Gouden Kalf voor Lammers is wel terecht. ****

Draaide in de sneak...heerlijke film, dat amsterdams geouwehoer is geniaal en hoe die taxichauffeurs elkaar allemaal uitkafferen is ronduit schitterend.

4.0

avatar van Pellie
Ook ik heb 'm ook in de sneak gezien. Frank Lammers acteert goed. De film lijkt wel veel langer te duren als 90 minuten.

sneak Zevenaar -Movie Unlimited op 9 okt 2006
prima film !
Iik kan geen echt zwakke scenes noemen.
Misschien komen de preciese oorzaken van die taxi-oorlog niet helemaal uit de verf, maar verder wordt er door iedereen zeer goed geacteerd, en worden er zeer geloofwaardige personages neergezet.
Daarom een 9!

Sluit me aan bij wimspeedy56.

En hier in de sneak werd hij erg negatief ontvangen. Hij is gewoon te langdradig en er wil maar geen vaart in komen. Goed spel van Lammers tilt de film wel op naar een hoger niveau maar het wil niet beter worden dan de gemiddelde Nederlandse film. Jammer, zat wel potentie in.

Net in de sneak gezien! Heb wel genoten van de film moet ik zeggen, zitten een aantal grappige scenes in. Maar kwa verhaal is het wel een beetje dunnetjes, veel zie je ook al van te voren aankomen. 3*

chansadres schreef:
En hier in de sneak werd hij erg negatief ontvangen.

Weet je het gemiddelde?

avatar van Stephan
chansadres schreef:

De gemiddelde Nederlandse film krijgt dus een voldoende. Kijk... dat biedt perspectief.

Wouter schreef:

Weet je het gemiddelde?

Dat wordt pas over een paar dagen bekend gemaakt maar een onvoldoende zal het zeker worden. Wat ik van andere mensen hoorden waren er veel 5'en en er zijn zelfs 4'en gevallen. Daar tegen over maar een paar zessen.