• 8.347.438 stemmen

The Positively True Adventures of the Alleged Texas Cheerleader-Murdering Mom (1993)

Komedie / Thriller | 99 minuten

Genre: Komedie / Thriller

Geregisseerd door: Michael Ritchie

Met onder meer: Holly Hunter, Beau Bridges en Swoosie Kurtz

Plot The Positively True Adventures of the Alleged Texas Cheerleader-Murdering Mom

"She wanted to give her daughter the best shot at being a cheerleader... The things you do for your kids."

De ambitieuze moeder Wanda Holloway (Holly Hunter) heeft er alles voor over om haar dochter cheerleader te laten worden. Via de broer van haar ex-partner weet ze in contact te komen met een huurmoordenaar. Zij geeft hem de opdracht een cheerleader en haar moeder te vermoorden, zodat haar dochter een kans krijgt in het cheerleadersteam. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Wanda Holloway

Detective Helton

Sergeant F.E. Blackwell

avatar van vic

vic

vond holy hunter erg goed in deze film maar de film in zijn geheel vond ik niet erg goed

avatar van You_bastard

You_bastard

Heeft zeker het zelfde verhaal als "Drop death gorgeous"

avatar van aburefan

aburefan

wie verzint er nou zo'n achterlijke titel

avatar van cornelis

cornelis

Moest er in der tijd wel om lachen. Ik zag hem op het IFFR.

avatar van Mr Confused

Mr Confused

vic schreef:

Inderdaad, ze kan acteren maar helaas redden haar prestaties deze film niet.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Nieuwe kijkbeurt, indertijd al een aantal keren gezien.

Holly Hunter is geweldig inderdaad, de toon ontzettend zwartgallig en de goedkope tv-film look^ (HBO) perfect - wel minstens zoveel komedie als drama. Ook Swoosie Kurtz als geflipte huisvrouw, Beau Bridges en Gregg Henry als ultieme opportunisten moeten vermeld worden, waarmee ik niet de rest van de cast wil uitvlakken overigens. Dit alles tegen de achtergrond van een Amerika dat de Golfoorlog er net op had zitten, meer specifiek een kleinburgerlijk Texas dat in de greep is van olie, gered worden door de Heere, of anders hogerop te klimmen met hier en daar wat naar beneden schoppen als het kan.

TPTAotATCMM ligt in de lijn van films als To Die For (1995) en Bernie (2011) (hoewel ik ook regelmatig aan Election en Drop Dead Gorgeous moest denken), gebaseerd op bestaande moordzaken (hoewel er hier feitelijk geen moord aan te pas komt), maar alles dus nagespeeld, met een opbouw van hoe-het-uit-de-hand-liep, en gebruikmakend van de mockumentary stijl. Plus dat er hier nog als bonus de hele Amerikaanse kwestie van de rechten verkopen van een eigen verhaal op de hak genomen wordt.

En deze komt goed mee met To Die For, waarbij vooral de cast en de aardoliezwarte toon het grote verschil maken. Blijvend vier sterren.

^ Ik krijg geen genoeg van die American smalltown beelden, liefst uit de 20e eeuw ('80s / '90s).

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Héérlijk, dit soort verdorven vrouwen. Nee, ik heb echt zitten genieten van deze duivelse Holly Hunter. Dat specifieke stemgeluid van haar, dat Texaanse accent! Poisoned Pom Poms. Want zeg nu zelf, die hele High School cultuur in Amerika is toch verwerpelijk te noemen? Beauty Queens, hunks, proms, cheerleaders.. Alles is er zo gericht op prestatie, sport en uiterlijk.. Blègh!

En vergeet niet dat Holly Hunter in hetzelfde jaar nog een compleet andere rol speelde in het fantastische kostuumdrama The Piano. Om in zo'n korte tijd twee van die totaal verschillende karakters neer te zetten is al een hele prestatie op zich.

Van mij hadden ze in 1993 het beroemde Hollywood Sign in Los Angeles voorgoed mogen veranderen in Holly Hunter..