• 10.927 nieuwsartikelen
  • 8.997.592 stemmen

Star Wreck: In the Pirkinning (2005)

Komedie / Sciencefiction | 103 minuten

Genre: Komedie / Sciencefiction

Oorsprong: Finland

Geregisseerd door: Timo Vuorensola

Met onder meer: Samuli Torssonen, Timo Vuorensola en Janos Honkonen

Gesproken taal: Fins

Plot Star Wreck: In the Pirkinning

Het ziet er niet goed uit voor Kapitein Pirk. Hij komt uit de verre toekomst maar ging naar het verleden om de wereld te redden. Zijn schip is echter vernietigd en nu is hij gestrand op aarde. Hij bedenkt een dubieus plan om de toekomst van de mensheid veilig te stellen.

logo tmdbimage

Chief of Security Mikhail Garybrandy

Girl in Hamburger Restaurant

avatar van pandit

pandit

Meer info is te vinden op www.starwreck.com. hier is de film ook gratis te downloaden via de site en bittorrent. De film is door amateurs zonder geld gemaakt. de effecten zijn echter niet amateuristish te noemen. het verhaal is leuk, de acteer prestaties goed. Ik geef de film een 4

avatar van BoordAppel

BoordAppel

De effecten zijn inderdaad fantastisch. Menig Hollywood film die slechtere effecten heeft en voor deze film zijn ze slechts op pc's gerenderd. Heel knap gemaakt allemaal.

avatar van as

as

The CGI were rendered using standard home computers. In some scenes a single frame could take over ten hours to render and in one second of footage there are 25 frames. Overall, the CGI seen in the movie took five years to render.

Heftig... Ze zijn er in totaal zo'n zeven jaar mee bezig geweest.

Als dit een amateur-productie is, hoort ie dus niet op de site.

avatar van as

as

aaaaah? Zeg als er een (v) op IMDB mag hij toch zeker gewoon toegevoegd worden?

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Is op DVD uitgekomen en heeft blijkbaar ook in de bioscoop gedraait. Volgens Kapp en FK mocht dit wel op de site .

avatar van silverfaustx

silverfaustx

vanavond op tv

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

In het begin een beetje tam, maar bleek toch een verrassend lollige - zij het aartsflauw- parodie te zijn. 3*

avatar van jpg97

jpg97

Goed opgezette film met veel droge humor en fantastische special effects.

Het acteerwerk laat iets te wensen over, maar dat is niet raar als je bedenkt dat het hier om een stel amateurs gaat die dit als hobby hebben gedaan.

Al met al zeer knap gedaan, derhalve 4,5 ster van mij.

avatar van HammerHead

HammerHead

Indrukwekkend als je bedenkt dat het een hobbyprojectje is, maar als film ver onder de maat. Nergens verrassend, slecht acteerwerk, totaal geen spanning en een paar flauwe grappen. Nee, op alleen effecten kan geen enkele film drijven, alhoewel ze deze film van de totale ondergang redden: 2*

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Geweldige amateur-productie! Alleen al met de Special Effects, die met gewone computers zijn gemaakt, zijn ze zo'n vijf jaar bezig geweest. En met de gehele film zijn ze maar liefst zo'n zeven jaar bezig geweest! Geweldig initiatief van Samuli Torssonen, de drijvende kracht achter het project!

Ik hou eigenlijk helemaal niet zo van de meeste Science-Fiction, en dus ook niet van Star Trek, maar dit vond ik gewoon geweldig, met name vanwege het bovengenoemde gegeven! 4*

"Hij schoot zichzelf door het hoofd, drie keer!"

avatar van james_cameron

james_cameron

Erg flauwe, maar af en toe erg grappige parodie op Star Trek. Indrukwekkende special effects en een hilarische hoofdrol van kapitein Pirk (Torssonen). Iets te lang en het akteerwerk is, voorzichtig uitgedrukt, amateuristisch.

avatar van brimbram

brimbram

de star trek schepen waren heel mooi, de rest was kut met peren

avatar van JJ_D

JJ_D

HammerHead schreef:

Mee eens, vooral de grappen waren vaak pijnlijk laag bij de grond. De effecten zijn daarentegen best wel ok, en boeiend bleef deze film toch ook wel (zij het in geringe mate)...

avatar van treinstel

treinstel

Prachtig gemaakte amateurfim. Ontzettend leuke parodie op de Startrek en andere SF series. De special effects zijn ook helemaal in orde. Ik heb me in elk geval kostelijk kunnen vermaken met deze SF-film. Acteerwerk krijgt van mij ook zeker een voldoende.

avatar van glimlicht

glimlicht

Berucht om zijn geweldige special effects..

Maar het verhaal is echt vreselijk en volgens mij echt alleen bedoeld voor star trek fans. De grappen werkten echt niet op mij en had echt totaal geen zin om deze film af te kijken.

sorry,, maar hier kan ik echt helemaal niks mee..

avatar van Locutus

Locutus

Ik ben wel een trekkie, maar hier was dus echt niks aan. Ik heb hem niet af kunnen kijken en dat gebeurt mij niet vaak.

avatar van Revolt

Revolt

Wordt deze film nog leuker als de eerste 5 minuten? Anders is die het niet waard om te kijken, ik heb hem maar weer uitgezet.

avatar van SPT

SPT

Het verbaast me wel dat deze film hier aanzienlijk hoger scoort dan Iron Sky. Terwijl ik van Iron Sky vrijwel elk moment genoten heb, en die film ook qua film en acteerwerk goed uit de verf komt, was het bij Star Wreck eerder het tegendeel. Nagenoeg geen enkele grap vond ik ook maar in de minste mate grappig, en de film wist me werkelijk van de eerste tot de laatste seconde te vervelen.

Verder begrijp ik wel dat het een amateurfilm is, en zijn er ongetwijfeld veel slechtere amateurfilms te vinden, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat mensen die deze film hoge cijfers geven hem niet langs dezelfde maatstaven hebben beoordeeld dan normale films...