Moi César, 10 Ans 1/2, 1m39 (2003)

Alternatieve titel: I, Cesar

Frankrijk
Komedie / Familie

geregisseerd door Richard Berry
met Jules Sitruk, Joséphine Berry en Mabô Kouyaté

César en Morgan, twee jongens van 10 jaar, zijn de beste vrienden. Wanneer Morgan interesse toont in Sarah, een meisje uit hun klas, is César niet blij want stiekem is hij verliefd op Sarah. Dit zorgt voor spanningen in hun vriendschap, wanneer Sarah met beidde jongens bevriend raakt. Wanneer Morgan besluit om zijn échte vader te gaan zoeken vraagt hij César en Sarah om hulp. Ze besluiten hem te helpen maar dat gaat niet zonder slag of stoot.

avatar van Gehenna
Erg aangename familiefilm die eindigt in een roadmovie, vooral het spel van de drie hoofdrolspelertjes was erg goed.
De film heeft een heerlijk tempo, dut nergens in en ik heb er heerlijk van kunnen genieten. 3.5*