The Groomsmen (2006)

Drama / Komedie

geregisseerd door Edward Burns
met Edward Burns, John Leguizamo en Brittany Murphy

Paulie heeft een prettige relatie met zijn vriendin Sue, maar als zij opeens zwanger blijkt en er een huwelijk op stapel staat, begint Paulie toch wat gespannen te worden. Zijn vriendengroep, die voor het huwelijk overkomt, zal hem vast wel helpen over dit dode punt heen te komen... niet dus. De vrienden van Paulie hebben allemaal zo hun eigen problemen waar ze hem mee opzadelen en de hele situatie wordt een grote chaos.

avatar van soom
De cast van deze film klinkt heel erg veelbelovend. Ik heb Brittany Murphy nog niet op slecht acteerwerk kunnen betrappen, en John Leguizamo is ook wel een acteur waar ik benieuwd naar ben.

Ook het verhaal geeft wat mij betreft wel potentie genoeg.
Ik ben benieuwd naar de problemen waarmee deze Paulie mee te maken zal gaan krijgen.

de film kijkt lekker weg,geen topfilm maar wel vermakelijk,ik vond het wel een 3 waard.

Burns kan het nog steeds.

avatar van dulcinea
Aardige film maar volgens mij compleet fout omschreven als komedie, dit is gewoon een drama. De kaft die ik in de videotheek meenam was trouwens nog anders en daarop afgaande verwachtte ik zeker een echte komedie, wat dus totaal niet het geval was. Maar los daarvan was het zeker een leuke film met knap acteerwerk en herkenbaarheid.

ThaNick
Inderdaad, de cover in de videotheek ziet eruit als een cover van de American Pie reeks. De film leek daarintegen niks op American Pie.

Hij was zeker vermakelijk..

ThaNick schreef:

Hij was zeker vermakelijk..

Zoeits verkoopt/verhuurt natuurlijk veel beter. Snap het best.

avatar van nachtvlinder
tja kijkt weg en daarna doe je hem weg want het is niets bijzonders, erg matig.

gotti schreef:

Zoeits verkoopt/verhuurt natuurlijk veel beter. Snap het best.

Alhowel de poster die hier staat wel tig keer mooier is natuurlijk...

avatar van as
as
Ik heb een voorliefde voor Edward Burns. Vanaf zijn eersteling The Brothers mcMullen weet hij op een mooie manier de persoonlijke beslommeringen van zijn personages weer te geven, en hoe ze staan in het leven dat ze leiden. Ik heb altijd gedacht dat Burns nog wel eens die ene fantastische film zou afleveren.

Met The Groomsmen is dat helaas nog niet het geval. Net als She's the One en Brothers mcMullen kiest Burns weer voor een tijdsperiode waar hij zelf ook in zit. Maar in tegenstelling tot zijn vorige films weet hij hier maar mondjesmaat de echte problemen aan te stippen; de onzekerheid over wel of niet te trouwen, word ik een goede papa, wat is mijn geaardheid...enz. Jammer, want hier zat zeker potentie in en heeft echt wel een aantal dingen te melden.

Blijven over de sympathieke acteurs en de lichte toon van het geheel. Dat zorgt ervoor dat de film vermakelijk blijft tot het eind, maar helaas ook niet meer dan dat.
3*en

avatar van KoenJans
Ik vond deze film erg saai. Het is een anticlimax. Het verhaal is slecht en ik vind de acteurs ook niet bijster goed.

avatar van valerio2003
best wel een saaie film op een paar grappige en emotionele stukjes na

Deze film kon me totaal niet boeien. En de manier waarop het verhaal verteld/geacteerd wordt vind ik onder de maat. Slechts met de goeie grappen zo nu en dan heb ik de film afgekeken.

avatar van Verhoeven
Het zevende regieproject van Edward Burns zoals gewoonlijk cast hij zichzelf voor een uitdagende rol. Dit keer gaat het om de onderzekerheid rondom het trouwen. Erg luchtig gebracht dat merk je van meet af aan. Ieder personage dat rond de dertig is heeft een probleem. De één met zijn geaardheid, de ander vanwege dat hij geen kinderen kan krijgen en weer een ander het probleem van trouwen. Op zich geen verkeerde film alleen jammer van de continue luchtige toon van de film. Je merkt dat Burns films maakt over zijn eigen leven. Zoals bij zijn debuut (The Brothers McMullen) maakt hij een komedie rond om een familie. Daar zijn dingen terug te herleiden naar zijn eigen familie. Dus een standaard formulefilm die netjes binnen de formule blijft. Verwacht niets meer en niets minder.

avatar van alec
Het is moeilijk om gevoel, ervaring en beleving letterlijk over te brengen op het witte doek. Burns is er redelijk in geslaagd hoewel het verhaal vrij ingetogen wordt gebracht. De spelers doen het uitstekend en de verhaallijnen hebben een kop en een staart.
Leuke rollen van Matthew Lillard, Donal Logue en Jay Mohr.
Een *3.5

Film kijkt lekker weg, acteurs doen leuk hun best.
Alleen heeft het verhaal niet heel veel om het lijf en is het een klein beetje rommelig.
Maar dit drukte voor mij de pret niet!

avatar van flipflop
Leuke film, ik vond de hoofdpersonages stuk voor stuk erg geslaagd, het acteerwerk was ook voldoende en sommige momenten vond ik best mooi. Leuk filmpje voor met je familie. Alleen het einde viel een tikkeltje tegen.. had wel iets meer verwacht.

3,5 stars

Niet zo'n denderende film. Redelijk acteerwerk, maar beetje saai verhaal, niet zulke interessante dialogen, en niet bijster interessante karakters. Wel kijkbaar.

avatar van wwelover
Matige film zonder echte hoogtepunten, al mag je de cast toch wel redelijk geslaagd noemen. Met name Matthew Lillard en John Leguizamo doen het leuk, en de overige acteurs ook wel. Het verhaal is toch te serie achtig om als film boeiend over te komen, het is niet heel aangrijpend en ook niet echt grappig. Toch is het wel licht vermakelijk en niet saai.

avatar van DonOswaldo
Pijnlijk oninteressant.

Ik had Edward Burns al niet heel hoog staan als acteur, maar laat hem het toch daar bij houden, want een film schrijven en regisseren bakt hij nog minder van, van zowel het script als de regie ben ik niet echt te spreken.

Dit soort drama-komedie hutspotjes moet ik me sowieso niet meer aan wagen, komedie wordt weeral nergens grappig, en het drama-gebeuren blijft oppervlakkig. En dan moeten we ook nog 5 verschillende mensen volgen in die anderhalf uur, waardoor het nog minder boeiend is..

Zoals gezegd niet grappig, niet boeiend en kijkt ook niet echt helemaal lekker weg. Maar is tegelijk wel zo voorspelbaar als de eerste de beste romcom (de onthullingen van het homo-zijn, de onvruchtbaarheid, en het eind-goed al goed gebeuren..)

Dus wat moet dit zijn, een poging tot lichte diepgang wat uiteindelijk niet eens een wegkijker oplevert..?

Verder een aantal tamelijk bekende koppen die alleen niet voor verdere meerwaarde zorgen (m.u.v. Brittany Murphy).

Zeer matig.

avatar van tcdaizz
Wat een vreselijke film! stond bij de Comedy.. veel te lachen viel er niet... halverwege zelfs in slaap gevallen.. zonde van je tijd om deze te bekijken

avatar van akira124
Te slecht voor woorden.

Een gevoelig en roerend bedoeld karakterportret over mannen (ergens in de dertig), die verantwoordelijkheid in hun leven willen nemen. Maar helaas speelde het onderliggende verhaal over vijf vrienden, die elkaar al sinds de kindertijd kenden (ieder van hen droeg een geheim met zich mee) niet enkel op safe, het was bovendien vrij vlak en zwak.