Peter Pan (1924)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Herbert Brenon
met Mary Brian, Betty Bronson en Jack Murphy

Peter Pan, het kind dat niet wil opgroeien, is op zoek naar zijn schaduw en belandt zo in het huis van de familie Darling. Daar ontmoet hij Wendy, John en Michael, de kinderen van de Darlings en neemt hen mee naar Never-Never Land, waar ze zullen vechten tegen Kapitein Hook en zijn bemanning.

avatar van Flavio
Deze oudste Peter Pan verfilming is uiteraard gedateerd maar toch best onderhoudend, met zelfs een interactief element. Speciale effecten zijn voor die tijd best goed gedaan en de strijd tussen de Lost Boys en de piraten waarbij de kinderen onder gejuich de piraten doden is haast surrealistisch. Minpunt is wel het misplaatste pattriotisme maar dat hoort misschien bij het boek. Ook beetje vaag dat Peter Pan door een meisje wordt gespeeld.