Promenons-Nous dans les Bois (2000)

Alternatieve titel: Deep in the Woods

Frankrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Lionel Delplanque
met François Berléand, Clément Sibony en Clotilde Courau

Vijf jongelui van een toneelgroep zijn uitgenodigd op een kasteel in het bos door een man wiens zoontje ernstig ziek is. Ze moeten zweren het kasteel niet te verlaten tot het toneelstuk voorbereid en gespeeld is. Tijdens hun verblijf zien ze op t.v dat er een moordenaar is ontsnapt en rondhangt in het bos. Niet lang nadat ze dat zien moeten ze rennen voor hun leven voor een moordenaar in een 'grote boze wolf' kostuum die ze een voor een afslacht.

movie-edje
Deze film vond ik best vermakelijk.
Moest eventjes wennen aan het Frans taaltje, maar daar was ik erg snel aan gewend!

Gewoon een heerlijke frans talige horror-film die mij erg deed vermaken!

avatar van james_cameron
Arty-farty horrorthriller, zwaar gestileerd en nogal statisch. De sprookjes-achtige thema's en de surrealistische setting geven de film een overtuigend dromerig sfeertje mee, maar de pretentieuze aanpak en het dodelijk lage tempo zorgen nu niet bepaald voor een lekkere kijkervaring. Het mooie camerawerk en een paar inventieve moordscenes maken wel iets goed, maar na een intrigerend begin verwordt dit al snel tot een volstrekt ongeloofwaardige en vooral middelmatige slasher-film.

Clapboy
sfeervol filmpje met een naar mijn mening leuke cast en acteerwerk.
Alleen was de sfeer niet beklemmend genoeg, zaten wel wat momentjes in maar de sfeer zat hem meer in de aankleding, dat was allemaal erg mooi gedaan, dus al met al best een aardig filmpje om eens gezien te hebben als je van slasher filmpjes houd.

avatar van Roger Thornhill
Niet echt onder ideale omstandigheden gezien: een Franse film, Engels nagesynchroniseerd (als Deep in the woods) en met op de DVD "vastgezette" Indonesische ondertitels alsof het een gedigitaliseerde videoband betreft, en aan de beeldkwaliteit te zien zou dat ook best het geval kunnen zijn (hoewel de aspect-ratio wel de juiste 1:2.35 is). Toch is dit ook in die vorm een niet onaardige film, met zeker in het begin (bij de maaltijd) een lekker vervreemdend sfeertje en redelijk spel van een leuke cast. Later gaat de plot helaas meer in de richting van de slasher, met schokeffecten, bloed en wat close-ups van de (bedekte) borsten van de mooie Maud Buquet; misschien dat de oorspronkelijke psychologische benadering interessanter was geweest, want nu is dit uiteindelijk niet veel meer dan een aardige genre-oefening. Doordat de muziek me af en toe aan Goblin deed denken kreeg de film een beetje een Argento-vibe, maar ik geloof toch niet dat hij zich op dat niveau bevindt.