ad

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Warren P. Sonoda

Met onder meer: Barbara Mamabolo, Ron Perlman en Krysta Carter

Over 5ive Girls

"5 Witches. 5 Powers. One Evil."

Vijf eigenzinnige tienermeisjes worden naar een jeugdgevangenis gestuurd, waar zij ontdekken dat zij unieke krachten bezitten om tegen de oude demonenlegioenen te strijden, die zich in de onheilspellende inrichting schuilhouden.

image

avatar van movieloverx

movieloverx

cliche film

zijn duizende soortgelijke films van gemaakt

trouwens die scene waar ze op dr billen gespankd wordt

door de juf is wel ergggg cliche

avatar van HoRRoR-Freak23

HoRRoR-Freak23

enorme tegenvaller, had er meer van verwacht 1.5*

avatar van ketel

ketel

Een dertien-in-dozijnfilm, die geen enkele pretentie heeft om ook maar een beetje origineel te zijn. Ik vroeg met de hele tijd af: ‘Heb ik deze film niet al eens eerder gezien?’ Helaas, het was niet mijn paranormale gave die me deze vraag deed stellen, maar het clichéscript. Met moeite twee sterren.

avatar van korenwolf

korenwolf

Ik sluit mij geheel aan bij ketel. en in vier (incl. mijn recentie) is gevoelsmatig alles gezegd. Ik kan er niets meer aan toevoegen.

2-sterren!

avatar van habertje

habertje

de film was best eng en absoluut niet saai, toch heb ik liever saw en scary movie, maar voor een leuke meidenavond is deze film super geschikt

avatar van witboek

witboek

ketel schreef:

Wat bedoel je met dertien-in-dozijnfilm?

avatar van Avitas Sibannac

Avitas Sibannac

Vreselijke film.

Een bende irritante tienerwijven en een hoop geleuter over magie en andere witchcrafttoestanden.

Deed me wat denken aan een film die ik vroeger gezien heb, The Craft.

5ive Girls, één van de slechtste films die ik de afgelopen jaren gezien heb.

0,5 *

avatar van emma87

emma87

witboek schreef:

Wat bedoel je met dertien-in-dozijnfilm?

avatar van Justice4All

Justice4All

emma87 schreef:

avatar van daslekker

daslekker

wel mijn soort filmpje..met iets meer gore en een shower-scene met de blondjes had dit ook een 9 kunnen worden..

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Slap aftreksel van The Craft met wat Exorcist-elementen.

Best wel jammer dat Ron Perlman z'n medewerking hieraan heeft verleend.

De film bevat een paar schrikmomenten, maar voor de rest is het bagger.

Er zijn veel betere films gemaakt in dit genre.

2,0 *

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Inderdaad een The Craft rip-off en aangezien ik die een warm hart toedraag, is dit ook wel het bekijken waard, al is het zeker ene paar niveautjes lager.

Ron Perlman in de rol van Father Drake is geweldig fout. Dan hebben we nog Amy Lalonde (Lost Girl, Diary of the Dead) als Head Mistress met lesbische neigingen en een liefhebberij voor zwarte magie.

Beetje fanservice deze film, waar voornamelijk de mannelijke kijker wordt zoet gehouden (plus de fans van The Craft natuurlijk). Foute FX, kromme oneliners en te weinig gore om echt over een horror te spreken.

Heb me er wel mee vermaakt, maar goed is het niet!

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.