Love and Other Catastrophes (1996)

Australië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Emma-Kate Croghan
met Frances O'Connor, Alice Garner en Radha Mitchell

Twee filmstudentes, beide met hun eigen relatieproblemen, zijn op zoek naar een huisgenoot. De gereserveerde Michael is juist op zoek naar een kamer. De levens van de studenten beginnen door elkaar te lopen terwijl ze stuntelen met liefde en romantiek.

Yak
In alle opzichten een snoezige film. Gewoon very, very cute.
Heeft iemand enig idee of de soundtrack ergens te vinden is? Volgens de end credits moet die bestaan, maar ik heb 'm nergens op weten te duikelen.

Yak
Gaat dat zien, mensen! Vanavond om 23u40 op Bels Twee.

avatar van narva77
Ben benieuwd Yak, alleen jammer dat een film op zondagavond wordt uitgezonden.

Video loopt; vannacht kijken denk ik.

avatar van narva77
Volgens de Vara-gids is dit een "film die er alles aan doet om serieus te worden genomen, maar niet veel om het lijf heeft, maar daarom juist best vermakelijk is"...

Aangezien ik vaak op recensies van de vara-gids afga...

avatar van narva77
Inderdaad een leuk filmpje over Australische(film)studenten...(heb em eindelijk gezien).
Erg grappig.

Verassend vermakelijk. Zag de film voor het eerst in Spanje.

Eva
Gewoon very, very cute.

Absoluut.

Soundtrack is binnen!

[EDIT] En hij is inderdaad èrg leuk! [/EDIT]

avatar van narva77
Staat die trompetmuziek er ook op, uit die scene waarin Mia telkens van de ene naar de andere faculteit rent voor die handtekeningen?

Yak
Yep. The Boners (geen grapje) met 'Mia's Perils'.

Haha LOL

Yes, volgende week vrijdag weer op TV (wederom op de Belg). Leuk leuk leuk

avatar van narva77
Tss, zenden ze gewoon deze film NIET uit, maar een andere film. Stelletje rukkers

kappeuter (moderator)
Stond al op de site Chrissie.

Leuke film. Vermakelijk, lief, spontaan. Ik had 'm al eens eerder gezien en toen ik Mansfield Park zag dacht ik: wie is toch die hoofdrolspeelster? Frances O'Connor dus, Mia in deze film. Wat een ogen.

Yak schreef:

Soundtrack is binnen!

[EDIT] En hij is inderdaad èrg leuk! [/EDIT]

waar heb je deze soundtrack vandaag gehaald? Ik zoek hem ook al een tijdje.

Cinemien heeft de rechten niet meer om de film op dvd uit te brengen, ik hoop echt dat deze ooit film ooit op dvd uitgebracht wordt. Tis een van de interessantste studentenfilms ooit gemaakt.

Bloompje schreef:

waar heb je deze soundtrack vandaag gehaald? Ik zoek hem ook al een tijdje.

Volgens mij had ik 'm besteld bij play.com, maar daar krijg ik 'm nu niet meer gevonden.

Yak schreef:

Oke. Dan ga ik zelf wel eens op zoek. Misschien moet ik dan gewoon alle muziek van de credits halen en zelf een samenstelling maken. Had ik al eens geprobeerd, maar er staan best veel onbekende bands op...

Yak
Ik kan de cd in mp3-vorm wel even online gooien als je wil. Stuur maar een PM.
Overigens staan veel nummers die op de credits voorbij komen niet op de cd, jammer genoeg.

Yak
Nog een halfje erbij. Wat een heerlijke film.

avatar van Katharina
Ongelofelijk dat iedereen deze film zo fantastisch en cute vindt. Ik vind er echt niets aan. En het is helemaal niet grappig, meer een drama ofzo.

avatar van TragieStar.*
Klinkt leuk en lijkt me een aardige film met Radha die altijd wel leuk is