• 8.254.702 stemmen

Geregisseerd door: Sarah Watt

Met onder meer: Justine Clarke, William McInnes en Anthony Hayes

Releasedatum: 19 oktober 2006

Plot Look Both Ways

Voor een aantal vrienden zijn de gebeurtenissen in een extreem warm weekend van grote invloed op hun leven. Nick gaat naar de dokter voor een routineonderzoek, maar krijgt een vreselijke diagnose. Hij moet echter tot maandag wachten voordat hij te horen krijgt wat er aan gedaan kan worden. Meryl komt terug van een begrafenis en heeft tot maandag om een opdracht af te krijgen of ze raakt haar baan kwijt. Andy krijgt te horen dat zijn vriendin zwanger is.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20218 berichten

Won de Discovery award voor nieuwe filmmakers op het filmfestival in Toronto.

avatar van Trip Fontaine

Trip Fontaine

Geweldige film. Hakt er flink in. Leuke visuele vondsten en een verhaal dat direct naar de strot grijpt en niet loslaat.

avatar van timbo_

timbo_

Gister in rotterdam gezien en wat een prachtige film. De animaties in de film passen er perfect bij en geeft de film een wat komische noot mee. De acteurs spelen zonder uitzondering allemaal erg sterk en zoals al eerder gezegd de film weet je vanaf de eerste minuut te pakken en laat je niet meer los.

avatar van titan

titan

Pfff, toch wel een behoorlijke zware film met thema's als zelfmoord, kanker, hypochondrie, trauma's, pessimisme en relatieleed. Gelukkig zijn er wat komische noten en een min of meer happy end, anders was het allemaal teveel van het goede geweest. 3*.

kappeuter (crew films)

A-Film brengt winnaar KNF-prijs in Nederland uit

Look Both Ways van de Australische regisseuse Sarah Watt is aangekocht door A-Film Distribution. Op het zojuist afgesloten IFFR ontving de film al de KNF-Award, waarbij de jury de hoop uitsprak dat er Nederlandse een distributeur te vinden zou zijn voor dit (we citeren de IFFR-website) 'intelligente en sterk geacteerde drama met prachtige animatiesequenties, dat dit jaar in Australië alle belangrijke filmprijzen won.' Om de aankoop van een filmprint door een distributeur te bevorderen bestond de prijs van de Kring van Nederlandse Filmjournalisten (KNF) uit de kosten van ondertiteling, gesponsord door Holland Subtitling.

bron: Oene Kummer nieuwsbrief

avatar van feanaro surion

feanaro surion

Had ook niet anders verwacht eigenlijk, leuke film die wel zal aanslaan

avatar van Koekebakker

Koekebakker

kappeuter schreef:

A-Film brengt winnaar KNF-prijs in Nederland uit

Opvallend dat-ie ook is opgenomen in de eerste 'Tigers on Tour'-cyclus van dit jaar.

avatar van SubbiE

SubbiE

Schitterende en aangrijpende film! Eenvoudig maar toch zo boeiend.

Apart sfeertje in de film. Film op z'n best.

Wat ik me nog goed herinner aan deze film zijn die dwangmatige gedachten die in een soort getekende vorm af en toe verschijnen, best wel bijzonder.