P (2005)

Verenigd Koninkrijk / Thailand
Horror

geregisseerd door Paul Spurrier
met Suangporn Jaturaphut, Pisamai Pakdeevijit en Amy Siriya

Het jonge weesmeisje Dau groeit op in een klein dorpje in Thailand. Daar hebben andere kinderen al snel in de gaten dat ze anders is dan de andere kinderen. Door dit feit wordt het meisje getreiterd en misbruikt en heeft een zwaar leven. Dau groeit op bij haar oma die zoals ze zeggen magische krachten bezit. Haar oma leert Dau deze krachten en dit had ze beter niet kunnen doen...

héél slechte film echt zo slecht geacteerd*

avatar van Littlewouter
ok... bedankt ik had namelijk al een neiging

G to the J
Dis geen feest om te kijken..
Niet spannend of eng.._

Je kan beter gaan sporten of muziek luisteren....

avatar van Zandadder
Als ik die trailer zo zie, denk ik dat ik wel hoger als een 1,0 * ga geven. Ziet er wel vermakelijk uit. Even binnentrekken deze film.

Shiraz
haha ja

Shiraz
zeer slechte film inderdaad ik vond er ook geen balhaar aan

neysen1985
geweldige griezelfilm.
Beetje ondergewaardeerd naar mijn mening toch wel.
Want deze film bevat zekers wel een paar hoogtepunten vol met naargeestige momenten.
waarom deze film zo slecht wordt gevonden door de meeste mensen snap ik persoonlijk zelf ook niet, misschien moet ik hem nog een keertje herzien.
Maar ik vind dit een uitstekende horrorfilm.

avatar van galaxydriver32
ik vind de poster wel eng

avatar van mikey
Netflix aankoop, die wel meer handelen in bedenkelijke overzeese producties waarschijnlijk omdat het zo goedkoop is. Het begon best goed, een Carrie achtig meisje wordt gepest en probeert haar zieke oma (een heks) te verzorgen, maar ziet zich genoodzaakt om zichzelf uit te buiten in Bangkok om die verzorging te bekostigen. Geen wereldschokkend gebeuren maar best okay gedaan, mooi gefilmd op locatie. Eenmaal in Bangkok is 't aanvankelijk nog prima. De red light district van de stad wordt een beetje in beeld gebracht. Totdat het kind zich bedacht om wraak te nemen op wat mede gogo danseressen of Engelsmannen. En het eindigt in een rampzalige exorcist.

De wraakoefening (akte 2 dus), misschien dat andere culturen een andere kijk hebben op horror dan dat ik gewend ben, is zo naïef. De horror schuilt zich in schrikmomenten van personen die vanachter muurtjes springen. Dan ben je de klos als je dat overkomt. Dan eet ze je van binnenuit op, in de meest bedenkelijke CGI ooit.

Het script wil maar niet vlotten. De kijker ziet ook wel wat er gebeurt, dat hoeft niet constant uitgelegd te worden waardoor de vaart weer weg is. En dan is er nog een politieonderzoek dat maar één minuut duurt.

Langdradig en suf.

avatar van nightbreed
Aan de hoes zie je al dat dit niet veel soeps kan zijn. Een titel in 'bevel and emboss'... So not done!