Flash Gordon Conquers the Universe (1940)

Alternatieve titels: Perils from the Planet Mongo | Purple Death from Outer Space | Space Soldiers Conquer the Universe

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ford Beebe en Ray Taylor
met Buster Crabbe, Carol Hughes en Charles Middleton

Een geheimzinnige plaag, de purperen dood, verwoest het leven de aarde. Dr. Zarkov, die in zijn ruimteschip onderzoek doet, vindt een schip van de planeet Mongo, dat de atmosfeer op aarde vervuild met giftig stof. Al snel is zeker dat dit een nieuwe truck is van Ming, de genadeloze, en direct gaan Flash, Dale en Zarkov op reis naar Mongo, waar oude bondgenoten, prins Barin van Arboria en koningin Fria van het bevroren noorderland van Frigia, hen opwachten. Daar vinden zij polariet, het tegengif voor de plaag op aarde. Ming is echter niet van plan om de helden zonder slag of stoot te laten gaan...

avatar van movie acteurs
De films zijn verkrijgbaar op twee dvd's vanwege het erg lange speelduur. Leuke verfilming van Flash Gordon. Best mooi gemaakt, er zit ook wel een lekker sfeertje in wat zeker niet slecht is. Het verhaaltje is goed en acteurs doen wat ze doen moeten. 3,5.