Letters from a Killer (1998)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door David Carson
met Patrick Swayze, Gia Carides en Kim Myers

Race Darnell, die ten onrechte veroordeeld werd voor de moord op zijn vrouw, wacht in de dodengang op zijn executie. Hij voert een correspondentie met vier verschillende vrouwen die elk bereid zijn om met hem te gaan samenwonen als hij ooit vrijkomt. De advocate van Race slaagt erin om zijn onschuld te bewijzen. Wanneer Race na jaren wordt vrijgelaten, zoekt hij de vrouwen op. Ze willen echter geen contact meer met hem. Wanneer de politie het levenloze lichaam van Stephanie en daarna dat van zijn advocate Elizabeth vindt, wordt Race opnieuw beschuldigd van moord. Race vermoedt dat één van de vrouwen hem er wil inluizen.

Ik vond de film best aardig en Swayze ziet er ook nog steeds goed uit, dus..
Ik geef de film 2 sterren, want zo slecht was hij nou ook weer niet

de film lijkt wel vol te zitten met copies van bekende actrices
vb Gloria is een net een zusje van Meryl Streep en de vrouwelijke FBI agente is een doorslagje van Jodie Foster in "Silence of the Lambs"

Ongeloofwaardige film. Patrick Swayze speelt beslist niet slecht.

avatar van Spetie
Beetje vergezochte film, die vooral in het begin ook erg rommelig oogt. Swayze doet het redelijk, maar weet net als de rest van de cast in zijn geheel nooit echt te overtuigen. Daarnaast heeft de film toch ook een groot gebrek aan spanning en is het als je een beetje oplet allemaal erg voorspelbaar wat er gebeurt. Kortom een erg matige film dus!

avatar van Ace Hanlon
De film komt wat langzaam op gang, maar is toch wel goed te bekijken.

avatar van Fran
Drie kwart van de film was echt slaapverwekkend. Op zich wel vermakelijk maar totaal niet spannend ! En dat zou het wel moeten zijn. Pas het laatste gedeelte van de film was wel spannend maar dat vind ik een beetje te laat.

Wel een beetje onrealistisch hoe hij iedere keer weet te ontsnappen. Vooral die scene waarin ze de auto in de schuur rammen en er dan op paarden vandoor gaan vond ik nergens op slaan. Behoorlijk vergezocht dus. Patrick Swayze zette wel een goede rol neer trouwens.

avatar van DragQueen
Een aardige thriller, met prima acteerwerk van swayze. het verhaal is wat chaotisch soms. had wat beter uitgewerkt kunnen worden. verder geen hoogstaande film, maar prima te kijken. 2 sterren.