The Truth about Love (2004)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door John Hay
met Jennifer Love Hewitt, Dougray Scott en Jimi Mistry

Alice is gelukkig getrouwd met Sam. Op de avond voor Valentijnsdag krijgt Alice een Valentijnskaart. De anonieme afzender is Sams beste vriend Archie, die heimelijk verliefd is op Alice. Alice is ervan overtuigd dat de kaart van haar man komt, maar haar cynische zus Felicity gelooft daar niet in. Onder de invloed van drank zet Felicity er haar toe aan om Sam een anonieme Valentijnskaart te sturen om te kijken hoe hij reageert. Tot woede van Alice houdt Sam de kaart geheim. Alice bedenkt dan het plan om haar man op de proef te stellen door zich voor te doen als een stille aanbidster. Wat begint als een onschuldig grapje, mondt uit in telefoonseks en heimelijke ontmoetingen...

geinige film, 2.5*
leuk gezien te hebben!

amusant.

aanrader ik vond hem leuk!

wel grappige film inderdaad, aanrader voor een gezellig avondje op de bank.

Geen verassingen , maar het kijkt heel lekker weg . 3 sterren .

Ik vond het een goede film. Mooie verhaallijn.

Simon Webbe speelt hierin las ik op internet. Ga hem zeker kijken...

avatar van Castor Troy
Ik vond de film een wisselend niveau hebben, soms kwam hij goed en fris uit de hoek en dan weer wat te platvloers, het acteren vond ik ook te wisselvallig.

Omdat mijn ex me op Jennifer als Anonymous vond lijken ben ik 'The Truth About Love' gaan kijken, zonder verdere verwachtingen.

Ik vond de film best vermakelijk om naar te kijken, maar dat was het dan ook. Erg jammer trouwens dat Sam Alice niet als Anonymous gezien heeft! Of ik heb niet goed opgelet...

Geen aanrader, vind ik, maar als je even niets te doen hebt, en hij is op TV, is-'ie nog best oké om naar te kijken .

Vooruit; 2,5*

Channiej schreef:
Simon Webbe speelt hierin las ik op internet. Ga hem zeker kijken...

Dubbel zelfs!

avatar van Locutus
Wat een ongelooflijk slechte film. Totaal ongeloofwaardig verhaal en cliché op cliché. Verder ook nog slecht gedubbed. Het leek wel nagesynchroniseerd. 0,5*. Absolute afrader.

avatar van nightbreed
Omdat deze maar 2 euro koste en omdat J.Love Hewitt er ook in zat besloot ik maar een gokje te wagen want meestal ben ik niet zo dol op romantische comedies.
Zoals 99% van de romantische comedies is deze film zo voorspelbaar als het maar kan, maar daar komt nog bij dat de film totaal niet grappig is en dat, behalve J.Love Hewitt, de acteurs er bijlopen als een kip zonder kop, totaal inspiratieloos.
Alleen J.Love Hewitt haalt hier een voldoende, ook de regisseur had er zo te zien geen zin in.
De film heeft ook nog eens een B-uitstraling (de stemmen lijken wel naderhand ingesproken) en samen met eerder genoemde minpunten kan dit met recht een afrader genoemd worden.
Voorlopig zal ik me zeker niet meer wagen aan romantische comedies.
Dankzij J.Love Hewitt zal ik niet beneden de 2 gaan.

Cijfer: 2

Locutus schreef:

Ja precies! vond ik nou ook. Opzich een leuk verhaal maar echt heel slecht uitgewerkt. en sommige dingen waren ook echt te raar voor woorden want waarom in godsnaam doet alice het nog met haar man als ze weet dat hij denkt dat ze iemand anders is.. ik dacht dat ze hem zou lokken en dan zou zeggen wie ze echt is, maar zo is het echt totaal ongeloofwaardig voorderest wel leuke acteurs en dat overspreken is ook echt ontzettend irritant. Dat is trouwens echt niet de stem van jennifer love-hewitt dus die is zeker nagesynchroniseerd. waarschijnlijk vanwege het engelse accent.

avatar van soom
Best amusant. Alleen Jimi Mistry irriteerde me een beetje, Dougray Scott daarentegen, en Jennifer Love Hewitt waren wel leuk. Einde was ook best schattig. 3* voor dit wel romantische filmpje. .

avatar van Woutrr
pff, waardeloos

Dat verhaal trekt ten eerste al op niet veel...
wie blijft nu samen met zo'n man??? en Alice vindt dat natuurlijk allemaal normaal!

Die """sexy stem"""" vind ik persoonlijk niet bepaald sexy, nogal mannelijk

& dat einde, hoe verassend, wie had dat nu ooit kunnen denken ( )

avatar van pikachu!
Redelijk leuke film, zit wel wat droge humor in ook. Wel érg ongenuanceerd: die is helemaal goed, die is helemaal slecht, en wat de slechte beweegt om zich zo te gedragen daar kom je ook niet eens een beetje achter.

2,5 ster.

avatar van ane19
Best wel een leuke film, heb der ook dvd van

Maaryee
Best een leuke film. Vond het verhaal goed, ook goed uitgewerkt... De puzzelstukjes vielen steeds meer op zijn plaats. Ik vond het meer drama dan comedie, maar er zaten ook wel een aantal leuke grappen in waar we om hebben gelachen. Vond die hele rechtzaak die door de film liep ietwat onduidelijk, maar dat kan aan mij liggen. Het me iig wel vermaakt deze 75 minuten dat de film duurde.
3,5* heeft die volgens mij dan ook dik verdiend.

avatar van benthe
Ik vond er weinig aan, jammer, maar ik vond hier Jennifer Love Hewitt ook niet echt goed kunnen acteren!

avatar van TragieStar.*
Belachelijk saaie film. Heb op het begin me echt dood geergerd aan alles. En waarom heeft Jennifer Love Hewitt zo'n rare stem in de film?
Heel langzaam kwam de film op gang en na 3 kwartier begon hij toch wel leuk te worden. Niet heel leuk maar toch wel een beetje.
Heb me wel vermaakt. Maar ga de film niet weer eens kijken.

avatar van benthe
Even ter verduidelijking van mijn mening: seksistisch, saai en niet grappig. FLOP

avatar van DonOswaldo
Vanwege Jennifer Love Hewitt maar eens bekeken, maar viel tegen.

Het Britse tintje zowel qua stemmen als qua film heeft daarbij dan ook zeker geholpen..

Nergens echt grappig, wel af en toe een glimlachje..

het is dat Jennifer het wel weer leuk brengt (en het uiteraard leuk is om naar haar te kijken), anders zou me cijfer stukken lager zijn..

Dramatisch slechte romcom.

Acteerwerk ondermaats.
Verhaal niet boeiend.
Dialogen totaal oninteressant.
Nasynchoniseren zeer irritant.
Slechts één of twee grappige momenten.

Dit is absoluut de slechtste romcom die ik ooit heb gezien.

1*.

ik vond het wel een leuk verhaal
heb me wel vermaakt

Dick2008
Wat een verschrikkelijke film dit. Wat noemen toch ze snel iets een romantische komedie. Vind helemaal niet om te lachen, irritant dramatisch gedoe allemaal. Maar goed je kijkt zo'n film toch uit maar naarmate het einde nadert wordt hij nog slechter dan hij al was. Bepaald Engels accent ook in deze film. De muziek erbij vind ik nog wel het ergste, al is die Jennifer in deze film ook niet bepaald aantrekkelijk. 1.0.

avatar van revadebe
Best leuk verhaal, alleen waarom moest dat einde nou weer zo zoetsappig?

Aardige film om gezellig te kijken (en zeker omdat jennifer er in mee speelde).
Alleen het geluid/spraak vond ik in het begin erg vervelend.(dacht eerst dat het aan mijn set lag)
Leek wel achteraf ingesproken etc. Aleen wende ik er wel aan na een tijdje

avatar van Rbn44
Ik lees hierboven allemaal berichten dat het een film is die leuk is en makkelijk weg kijkt, maar dat vond ik dus helemaaal niet. Er word net gedaan alsof het allemaal zo grappig is wat die man doet.
Echt geen luchtige comedy die je even gezellig met je vriend kan kijken.
En ik vond het geluid heel raar op het begin.
Heb de film ook niet afgekeken.

avatar van jumpstylemovie
Erg simpele film waarin je gemakkelijk alle rom-com clichés terug kan vinden. Hewitt was ook niet erg leuk bezig, soms was ze best irritant.

avatar van Peterke!
Ik vond het een goeie film. Erg gelachen. Vooral met de sexy stukken. Alleen vond ik het heel af en toe een beetje overdreven. Jennifer Love Hewitt was natuurlijk de grote ster van de film.

avatar van renzoroy
Wat een ontzettende flutfilm zeg... Zeer slecht acteerwerk, vooral die Sam (Jimi Mistry). Komisch vind ik het ook niet. Nee blij dat de dvd 2,99 was en dat is eigenlijk al teveel.