Romance in Manhattan (1935)

1 stem

Romantiek

geregisseerd door Stephen Roberts
met Francis Lederer, Ginger Rogers en Arthur Hohl

De Tsjechische immigrant Karel Novak (Francis Lederer) krijgt op Ellis Island te horen dat de prijs van het visum van $50 naar $200 is verhoogd. Omdat hij dit niet kan betalen, wordt hij op de boot terug naar Holland gezet. Maar hij springt te water en zwemt naar Manhattan, waar hij zijn portemonnee verliest. Terwijl hij donuts steelt om te kunnen eten, maakt hij kennis met Sylvia Dennis (Ginger Rogers), een 19-jarig koorzangeresje, bij wie hij op zolder mag slapen. Sylvia's broer helpt Karel aan een baantje en al snel bloeit de liefde tussen hem en Sylvia op. Als zij willen trouwen zal Karel een advocaat moeten vinden, die hem kan helpen in de zaak betreffende zijn illegale status. Advocaat Halsey J. Pander blijkt daarvoor niet de juiste persoon, want hij laat Karel direct inrekenen in ruil voor geld.