Valley of Flowers (2006)

India / Frankrijk / Japan / Duitsland
Romantiek / Avontuur

geregisseerd door Pan Nalin
met Milind Soman, Mylène Jampanoi en Naseeruddin Shah

Valley of Flowers is een legende uit het Himalaya gebergte. Deze legende gaat over een liefdesrelatie die moet opboksen tegen het onvermijdelijke: de dood. Een overweldigend verhaal dat verspreid is over het begin van de 19e eeuw, van het bestaan in de bergen tot heden, het huidige hectische en geleefde bestaan in modern Tokio.

avatar van Matchostomos
Trailer 'Valley of Flowers'.

Apart van het vrij misplaatste gebruik van Clint Mansell's 'Lux Aeterna' uit Requiem for a Dream een visueel overdonderende trailer, die in zekere zin een terugkeer biedt naar de epische vertellingen van vroeger, uiteraard in een geheel eigen stijl en benadering van het genre. Ook uitermate benieuwd naar de wijze waarop men beide periodes zal aanpakken, meer specifiek de mate van contrast.
Lijkt zijn release te krijgen eind januari 2007, staat alvast met stip genoteerd.

avatar van Matchostomos
Ondertussen lijkt de release zich te nestelen in de maand mei van dit jaar.

Zeer vage bron.

Enigszins mystieke film, die in het verre verleden begint als een soort spaghettiwestern in de Himalaya en twee eeuwen later eindigt in het hedendaagse Tokyo. Daar tussenin zit een stripboekachtig verhaal, waarin van alles en nog wat gebeurt. Het vergt enige geestelijke lenigheid om het allemaal te volgen. Vooral het eerste deel van de film zit vol met buitengewoon fraaie opnames. Dat Mylène Jampanoï gekozen is voor de vrouwelijke hoofdrol moet volgens mij andere gronden gehad hebben dan haar acteertalent.