ad

Alternatieve titels: Dial: Help / Love Threat / Ragno Gelido

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Ruggero Deodato

Met onder meer: Charlotte Lewis, Marcello Modugno en Mattia Sbragia

IMDb beoordeling: 4,6 (434)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Over Minaccia d'Amore

Nadat haar hart gebroken is belt Jenny haar ex. Ze draait per ongeluk het verkeerde nummer en wordt verbonden met een onbekende machine. Hierna wordt ze meerdere malen lastig gevallen over de telefoon en nadat haar vrienden één voor één beginnen te overlijden, probeert ze te achterhalen wat de bron is van die telefoontjes.

image

avatar van Wouter

Wouter

Kan iemand deze vinden?

In goede kwaliteit dan.

avatar van yeyo

yeyo

Volstrekt absurde horrorfilm over moordende telefoons. Ik vermoed dat Deodato iets in de trant van de zogenaamde EVP's wou maken, maar de uitwerking is zo beroerd dat de prent eigenlijk bij voorbaat gedoemd was om een kitscherig curiosum te worden. Gelukkig wel sfeervol in beeld gebracht. Al bij al genietbaar om 'ns gezien te hebben vanwege enkele geinige scènes (en de decolleté van Charlotte Lewis).

avatar van perceived

perceived

Vond dit wel een geinig en bovenal vermakelijk campy 80's filmpje.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Met wat betere artwork zou dit ongetwijfeld meer aandacht hebben gekregen. Heb zwaar genoten van deze Deodato. Deed meer dan eens denken aan het werk van Argento. Niet enkel visueel (met enkele prachtig belichte scenes), maar ook Charlotte Lewis die perfect in het plaatje van een vrouwelijke protagonist in het werk van Dario Argento past. Precies het type vrouw waar hij van hield. Dromerig, brunette, netjes maar mysterieus (idyllisch). Eigenlijk bizar dat ze nooit samen een film hebben gemaakt. Ruggero zag dat beter en laat haar de confrontatie aangaan met... telefoons? Compleet belachelijk concept, maar hij maakt er een buitengewoon stijlvolle horror/thriller van met enkele opvallend coole kills. Het is me een raadsel waarom deze zo overlooked is. Die death by coins scene is toch geniaal?!

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19280 berichten

Geen idee of Deodato De Lift heeft gezien maar ik moest er gelijk aan denken bij dit concept van een moordlustige telefoon. Daar waar de Lift erg mak blijft en veel tijd spendeert aan oninteressante randzaken is deze film toch wat directer en grafischer geworden. Jeroentjuh vermeldt terecht een kill die inderdaad goed gevonden is. Helaas zijn die kills zowat het enige interessante en is het tussendoor telkens hierop wachten. Charlotte Lewis is een knappe protogoniste en loopt er in bepaalde scènes sexy bij. En hoewel ze wel vaker naakt ging, onthult ze in deze film niets. Dat ze ging baden in sexy lingerie op een gegeven moment moet precies een fetish zijn geweest van de regisseur of zo. Een heel kleine voldoende.

avatar van mikey

mikey

Concept bestond al: Murder by Phone (1982)

Leuke film trouwens. Deze ken ik helaas niet. Trailer ziet er best goed uit. D

Alsnog originele Italiaanse poster geplaatst! Paar vouwen, maar het is nog acceptabel.