• 8.258.892 stemmen

Geregisseerd door: Sidney Lumet

Met onder meer: Matthew Broderick, Dustin Hoffman en Sean Connery

Releasedatum: 23 mei 1990

Plot Family Business

"There's nothing like a good robbery... to bring a family together."

Jessie (Sean Connery), Vito (Dustin Hoffman) en Adam (Matthew Broderick) zijn grootvader, vader en zoon die gezamenlijk een inbraak beramen. De (spannende) klus doet er eigenlijk niet zoveel toe. Het gaat over de soms moeizame verhouding tussen de drie generaties sympathieke criminelen.

imageimageimageimageimageimage

avatar van neo

neo (crew films)

leuke misdaadfilm.goed acteerwerk,alleen jammer dat sommige stukken van de film tegen vielen.3 sterren

avatar van FisherKing

FisherKing

Leuke cast...Script wat minder

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

Er had toch wat meer uit deze cast gehaald kunnen worden dan deze film, die niet meer dan aardig is.

avatar van empirekees

empirekees

Aardige film, heeft leuke momenten, maar het was over het algemeen saai, het einde maakt wel wat goed.....2,5*

avatar van Dustyfan

Dustyfan

Tja, ik heb nou eenmaal m'n vooroordelen.

4,5* dus.

avatar van AGE-411

AGE-411

Was deze gisteren niet op TV ?

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Lumet is verre van de beste regisseur en ook hier maakt hij van een leuke invalshoek en goeie acteurs een vrij saaie en mainstream film waar meer in zit. Zeker omdat de film een richting in wil slaan om vooral de familiebanden en de personages te benadrukken ipv de overvallen op zich, verwacht je veel meer inhoud. En die is ver te zoeken. Resultaat is een film die niet slecht is, maar gewoon enorm saai is om zien. Hier had meer in gezeten...

avatar van brabusRUS

brabusRUS

petey schreef:

Precies. Goed gespeeld van iedereen, maar het verhaal kon wat meer inhoud bevatten.

avatar van MarkFish

MarkFish

De film kiest af en toe de (te) gemakkelijke weg, maar is door de acteurs toch vermakelijk. Het samenspel is ook goed en daardoor komt het familiesfeertje goed over.

Het is een feit dat de cast het maximale haalt uit dit voorspelbare verhaaltje, wat niet veel om het lijf heeft.

avatar van 606

Deze komt vandaag om 0.00 niet gisteren.

stinissen (crew films & series)

aangepast

avatar van DragQueen

DragQueen

Leuke Misdaadfilm, die prima humor bevat. Het bedachte verhaal heeft niet veel om het lijf, maar wordt op een luchtige manier voorgeschoteld. Daarbij wordt er goed geacteerd door de sterke cast. 3 Sterren.

Onderhond

Lumet.

Heeft toch een aantal bekende films gemaakt, dus als ik de kans krijg een film van hem te zien laat ik die meestal niet liggen. Maar de man heeft vooral erg véél films gemaakt, waaronder ook een hoop die zeer weinig voorstellen.

Het enige wat deze film opmerkelijk maakt is de cast. Connery, Hoffman en Broderick zijn toch wel drie grote namen die hier verenigd worden. Daarmee is het beste dan ook gezegd. Erg veel weten ze met z'n drietjes niet van deze Family Business te maken en ook Lumet blijkt weer niet bij machte om als regisseur iets toe te voegen.

Comedy is waarschijnlijk wat sterk uitgedrukt, het is toch vooral misdaad met wat familiedrama, maar de luchtige manier waarop het allemaal gebracht wordt zorgt er in ieder geval wel voor dat het nog te behappen valt. 110 minuten is een beetje overdreven voor een niemendalletje als dit, maar voor een keertje is het geen complete ramp. Veel positiever kan ik er niet over zijn.

scorsese

Redelijke film over een grootvader, vader en zoon die voor het eerst samenwerken aan een inbraak. Niet een standaard heist-film, daarvoor ligt de nadruk toch iets teveel op de familiebanden. De eerste helft is hierdoor wat aan de saaie kant, maar dit wordt deels gecompenseerd door de fijne cast met Sean Connery voorop.

avatar van missl

missl

Iedere keer als ik Connery hoor praten dan blijf ik denken aan Bane van Batman.

Dat is best moeilijk van me af te zetten moet ik eerlijk zeggen ntaar oke dat maakt voor deze film verder niet uit. De film over deze 3 boefjes kijkt lekker weg en gaat inderdaad veel in op de relatie tussen de 3 mannen.

avatar van Gastel

Gastel

Wat een verrassing deze film. Ik verwachte een ietwat flauwe komedie over krasse knarren die nog een laatste heist willen doen, maar het blijkt een mooi drama over vader-zoon relaties.

Hofman en Connery zijn altijd een genot om naar te kijken, beide zijn hier sterk op dreef. De altijd irritante Broderick is dit keer prima gecast als verwend rijkeluiszoontje.

Ik heb een correctieverzoek ingediend voor het aanpassen van het genre. Hoewel er soms best iets te gniffelen valt is dit m.i. geen komedie te noemen.