Family Business (1989)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Sidney Lumet
met Matthew Broderick, Dustin Hoffman en Sean Connery

Jessie (Sean Connery), Vito (Dustin Hoffman) en Adam (Matthew Broderick) zijn grootvader, vader en zoon die gezamenlijk een inbraak beramen. De (spannende) klus doet er eigenlijk niet zoveel toe. Het gaat over de soms moeizame verhouding tussen de drie generaties sympathieke criminelen.

neo (crew)
leuke misdaadfilm.goed acteerwerk,alleen jammer dat sommige stukken van de film tegen vielen.3 sterren

FisherKing
Leuke cast...Script wat minder

avatar van petey
Er had toch wat meer uit deze cast gehaald kunnen worden dan deze film, die niet meer dan aardig is.

Aardige film, heeft leuke momenten, maar het was over het algemeen saai, het einde maakt wel wat goed.....2,5*

Dustyfan
Tja, ik heb nou eenmaal m'n vooroordelen.
4,5* dus.

avatar van AGE-411
Was deze gisteren niet op TV ?

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Lumet is verre van de beste regisseur en ook hier maakt hij van een leuke invalshoek en goeie acteurs een vrij saaie en mainstream film waar meer in zit. Zeker omdat de film een richting in wil slaan om vooral de familiebanden en de personages te benadrukken ipv de overvallen op zich, verwacht je veel meer inhoud. En die is ver te zoeken. Resultaat is een film die niet slecht is, maar gewoon enorm saai is om zien. Hier had meer in gezeten...

avatar van brabusRUS
petey schreef:

Precies. Goed gespeeld van iedereen, maar het verhaal kon wat meer inhoud bevatten.

avatar van MarkFish
De film kiest af en toe de (te) gemakkelijke weg, maar is door de acteurs toch vermakelijk. Het samenspel is ook goed en daardoor komt het familiesfeertje goed over.
Het is een feit dat de cast het maximale haalt uit dit voorspelbare verhaaltje, wat niet veel om het lijf heeft.

avatar van 606
Deze komt vandaag om 0.00 niet gisteren.

aangepast

avatar van DragQueen
Leuke Misdaadfilm, die prima humor bevat. Het bedachte verhaal heeft niet veel om het lijf, maar wordt op een luchtige manier voorgeschoteld. Daarbij wordt er goed geacteerd door de sterke cast. 3 Sterren.

Lumet.

Heeft toch een aantal bekende films gemaakt, dus als ik de kans krijg een film van hem te zien laat ik die meestal niet liggen. Maar de man heeft vooral erg véél films gemaakt, waaronder ook een hoop die zeer weinig voorstellen.

Het enige wat deze film opmerkelijk maakt is de cast. Connery, Hoffman en Broderick zijn toch wel drie grote namen die hier verenigd worden. Daarmee is het beste dan ook gezegd. Erg veel weten ze met z'n drietjes niet van deze Family Business te maken en ook Lumet blijkt weer niet bij machte om als regisseur iets toe te voegen.

Comedy is waarschijnlijk wat sterk uitgedrukt, het is toch vooral misdaad met wat familiedrama, maar de luchtige manier waarop het allemaal gebracht wordt zorgt er in ieder geval wel voor dat het nog te behappen valt. 110 minuten is een beetje overdreven voor een niemendalletje als dit, maar voor een keertje is het geen complete ramp. Veel positiever kan ik er niet over zijn.

Redelijke film over een grootvader, vader en zoon die voor het eerst samenwerken aan een inbraak. Niet een standaard heist-film, daarvoor ligt de nadruk toch iets teveel op de familiebanden. De eerste helft is hierdoor wat aan de saaie kant, maar dit wordt deels gecompenseerd door de fijne cast met Sean Connery voorop.