Eva & Adam - Fyra Födelsedagar och ett Fiasko (2001)

Alternatieve titels: Eva & Adam: Four Birthdays and a Fiasco | Eva & Adam Vier Verjaardagen en een Blunder

Zweden
Romantiek / Familie

geregisseerd door Catti Edfeldt
met Ellen Fjæstad, Carl-Robert Holmer-Kårell en Ulrika Bergman

De veertienjarige Eva heeft al bijna drie jaar verkering met Adam en is haar relatie zat. Eva maakt de verkering uit en beide jongeren proberen hun leven opnieuw vorm te geven. Het meisje raakt bevriend met de stoere Petra maar als deze verliefd blijkt te zijn op Adam raakt Eva in de knoop met haar gevoelens.

Eva & Adam is een vrij volwassen tienerfilm met een leuk koppel in de hoofdrol. Het verhaal is vrij simpel maar wel interessant. Hier en daar wel een beetje ongeloofwaardig door de nogal grote feesten. Maar oké, misschien kent iedereen elkaar wel in Zweden. De acteerprestaties zijn vrij goed te noemen, op die van Carl-Robert Holmer-Kårell na. Deze jonge man is namelijk nogal kleurloos bezig. Erg saai zet hij zijn rol van Adam neer. De muziek is verder feestelijk en toepasselijk. De eindscène (bij de brievenbus) ziet er visueel prachtig uit en zorgt zeker voor een prachtig eind. Helaas is Eva & Adam op sommige momenten wel tamelijk saai. Dit komt voornamelijk doordat er teveel aandacht wordt besteed aan de families (en vrienden) van het liefdeskoppel. Ze hadden het leuke koppel een grotere rol samen moeten geven. Dit had meer emoties kunnen opwekken.

avatar van 606
Aardige filmpje verders niks bijzonders.

3 sterren

avatar van niethie
Wat mijn voorgangers al zeggen. Sympathiek filmpje, maar niet echt heel bijzonder verder. Van de serie heb ik als kind vroeger meen ik wel enkele afleveringen gezien, maar helaas staat dat te ver van me af om het hiermee te kunnen gaan vergelijken.

2,5 sterren

avatar van lars-pixar
Eva And Adam.

Lekker filmpje om naar te kijken.Goed verhaal met een redelijk snel tempo.3,0*

avatar van Sid-the-gekste
Leuke film om te zien, en goed geacteerd..
3.0 waard