Løvekvinnen (2016)

Alternatieve titel: The Lion Woman

Noorwegen / Duitsland

geregisseerd door Vibeke Idsøe
met Connie Nielsen, Lisa Loven Kongsli en Ken Duken

In 1912 wordt in een winternacht vol noorderlicht een meisje geboren. Haar moeder sterft in het kraambed en haar geschokte vader wil niets van haar weten; het meisje is namelijk volledig bedekt met een zilverkleurige vacht. Zo begint het leven van Eva Arctander, die lijdt aan de zeldzame ziekte hirsutisme, waardoor ze volledig behaard is. Haar vader houdt haar voor de buitenwereld verborgen en Eva groeit op in diepe eenzaamheid. Desondanks ontwikkelt ze zich tot een zelfstandige, intelligente vrouw. Wanneer ze eindelijk in contact komt met de buitenwereld, merkt ze dat ze moet vechten tegen de vooroordelen die over haar heersen.