• 8.262.953 stemmen

Belle's Magical World (1998)

Animatie / Familie | 70 minuten

Genre: Animatie / Familie

Alternatieve titels: Disney's Belle's Magical World / Beauty and the Beast: Belle's Magical World / Belle en het Beest: Belle's Wonderlijke Verhalen

Geregisseerd door: Cullen Blaine, Daniel de la Vega, Dale Case en Bob Kline

Met onder meer: Paige O'Hara, Robby Benson en Jim Cummings

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Belle's Magical World

Belle is nog steeds 'te gast' op het betoverende kasteel van Het Beest. De relatie tussen hen is beter en je zou het zelfs vriendschap kunnen noemen. Maar de betovering is nog niet opgeheven en dat betekent dat het personeel nog steeds omgetoverd is en dat er nog veel avonturen in het verschiet liggen.

imageimageimage

LePlume (stemrol)

Chandeleria (stemrol)

avatar van film_kaza

film_kaza

ik vond dit niet echt zo leuk.

het lijkt wel een serrie

2,5 sterren

avatar van Fleming

Fleming

Leuk als je een groot fan als ik bent.

avatar van cheris

cheris

Beetje jammer, dat ze nog een deel hebben gemaakt...

Vind dat ze het bij een hadden moeten houden..daarin leefde ze tenminste lang en gelukkig ..hier is hij weer een beest...beetje jammer..

vond hem wel leuk om te zien daar niet van..maar ja

avatar van Kisje

Kisje

Ja, soms weten ze dus gewoon niet van ophouden. B&tb had geen sequel nodig.. Jammer maarja. Vond deze toch wel tegenvallen, op alle vlakken.

avatar van menie

menie

Deze heb ik niet gezien maar het lojkt me niet zo heel leuk meer een serie wat veel mensen zeggen.

avatar van film_kaza

film_kaza

Het zijn indd 3 korte verhalen dat serieachtig lijkt. Ik vind het werkelijk vreselijk....... BATB is 1 van de mooiste films die ik ooit zag en kijk nu eens... Disney moet ophouden met vervolgen van tekenfilms. Ze zijn allemaal vreselijk, slaan nergens op en maken het eerste deel allenmaar ten schande. Doordat de kinderachtigheid in de vervolgen veel groter is. "Het plezier voor jong en oud" is weg.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Hmmmm.

Wel een mooie film,maar mist de kwaliteit van deel 1.

avatar van soom

soom

Bah, me eigenlijk best beroerd voelend, dankzij keelpijn, misselijkheid, en een beetje een zeurderige hoofdpijn, (Mexicaanse griep-alert?) had ik eigenlijk geen zin in horror (wilde Train of een andere slasher zien, maar toch maar niet gedaan, omdat ik geen zin heb om nog ziekiger te worden, dan ik al ben...). M'n keel en hoofd voelen op dit moment al raar genoeg aan .

Inplaats daarvan viste ik de, deze week gekochte, dvd van Belle en het Beest ertussen uit. Altijd leuk, Disney. Altijd wel iets van betovering, altijd mooi genoeg voor zeker een 2,5*. Tenminste, moet ik zeggen, de originele films, die de glans van jaren kijken, herzien, en weer zien, glansrijk doorstaan hebben. De sequels, prequels, vervolgen, zijn niet van dat niveau. Deze ook niet, natuurlijk, want ja, natuurlijk, zal ik er niet aan ontkomen om het weer naar voren te brengen: Beauty and the Beast van 1991, is en blijft een klassieke, vertederende en eenvoudig mooie film.

De tekenstijl van deze film beviel niet, het voelde aan alle kanten, van links naar rechts, en van rechts naar links, zo fout aan. En desondanks viel er, ondanks grote ergernis vanwege de knullige, idiote verhalen en lelijke tekeningen, wel enigszins iets te genieten. Vooral van verhaal 2 en een beetje verhaal 4 genoot ik, die andere 2 hadden ze mogen schrappen. Ook erg moralistisch uiteraard, wat Disney zo mooi kan doen, allemaal van die boodschappen door je strot duwen, die je moeilijk kan missen. Leuk. Ik weet de dingen heus wel.

Al met al, beslist wel zo'n film die leuk is om gezien te hebben, maar ik berg 'm vooral heel ver weg, zodat ik de eerste 120 jaar niet meer herinnerd zal worden aan hoe Disney, (ondanks de leukheid van genoemde verhalen) alle originele films heerlijk de sneeuw in duwt.

Leon17

Hahaha, deze heb ik nog op videoband gehad volgens mij. (?)

Vond ik wel leuk, maar niet zo leuk als de eerste Beauty and the Beast film natuurlijk.

avatar van mjk87

mjk87

Aardig. Het is allemaal niet denderend of kwalitatief heel goed, maar op zich wel vermakelijk. Animatie is matig en soms ronduit lelijk en ook de muziek is niet heel bijzonder. Maar het is wel leuk dat dit vier korte verhaaltjes zijn. An sich zijn ze wel grappig, maar zeker tezamen geven ze wel een idee van leven in dat kasteel. Juist dat alledaagse dat wordt getoond, zoals vooral series dat kunnen, is een toevoeging. Geinig eens gezien te hebben, al zijn vier van die shorts achter elkaar wel net iets te veel. 2,5*.