The Ice Harvest (2005)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Harold Ramis
met John Cusack, Billy Bob Thornton en Connie Nielsen

Wichita, Kansas. Het is Kerstavond en Charlie Arglist heeft echt wat te vieren. Charlie, een louche advocaat, heeft met zijn al even louche compagnon zojuist 2 miljoen dollar weten te verduisteren. Hij hoopt samen met de sexy clubeigenaresse Renata de stad te ontvluchten. Helaas steekt er zojuist een ijsstorm de kop op en Charlie is genoodzaakt in het stadje te blijven, terwijl langzamerhand iedereen zich begint af te vragen wat er gebeurd is met dat geld...

avatar van helleke
Een doordeweeks misdaadfilmke.
Niet veel bijzonders,gewoon het bekijken waard maar meer ook niet.
Wel zeer amateuristisch de manier waarop diene gast in de kist werd gestopt en aldus zijn rol verder kan blijven spelen.
Ik geef hem 2,5 sterren.

avatar van nightbreed
Een mix tussen een zwarte comedy en een film noir met lekkere droge en zwarte humor.
In tegenstelling tot veel anderen vond ik dit toch wel een geslaagde film, ik hoef geen 'spannende' kraak te zien om een film goed te vinden, nee deze film begint lekker net nadat John Cusack het geld heeft gestolen.
Een leuk script met goed acteerwerk en een goede regie.

Cijfer: 3,5

Vermakelijke film!

Ik verwachtte er niet veel van maar Oliver Platt geeft de film een leuke approach en de rest van de cast houdt het verhaal leuk op gang.

weinig spannende momenten in deze film maar toch met veel plezier naar gekeken.

avatar van guylopez93
vermakelijke film
leuk verhaal en John Cusack zet ook wel een leuke rol neer

Redelijke misdaadcomedy.

Verhaal is niet heel bijzonder, dialogen zijn bij vlagen wel erg vermakelijk en er zitten sowieso een paar heel vermakelijke scènes in. Maar ook een hoop momenten die minder boeiend zijn.

Dat rijmpje van 'Wichita Falls' kon ik niet echt plaatsen in de film.

'Gemiddeld' is het juiste woord: 3*.

Bepaald geen opzienbarende film; het verhaal kabbert rustig voort en weet niet echt te verrassen. Toch kent de film voldoende vermakelijke scenes en zijn de vertolkingen prima. Ook de sfeer is wel aardig getroffen, onder andere dankzij het weer (kerst, sneeuw, keiharde regen) en de rijkelijk vloeiende alcohol die de stommiteiten die begaan worden weg moet spoelen. Verder een aardige bijrol van Platt.

avatar van Legan
Ik weet niet wat Ramis wilde bereiken met The Ice Harvest, maar op mij komt het over als een slap aftreksel van een gegeven dat al veel vaker en in betere vorm is gebruikt.

Het geheel komt te geënsceneerd en sfeerloos over. Ik mis echtheid cq geloofwaardigheid in zowat alles. In de personages, in de dialogen, in de 'donkere' humor, in de gebruikte lokaties en decors, etc... Alleen al die stripclub; waar gaat dat nou weer over .

Halverwege komt er wat meer vaart in het geheel, maar overtuigen kan het nooit. De humor mist toch wel vaak de plank en, hoewel de film anders wil doen geloven, heeft het (dus ook de dialogen) nauwelijks enig diepgang. Gelukkig was het toch nog enigszins vermakelijk, ondanks de clichés, stereotiepe personages en matige acteren (het kleine meisje was als enige leuk en naturel).

Hiermee komt er, in ieder geval tot het uitkomen van The Year One later dit jaar, voorlopig een einde aan het Harold Ramis avontuur aangezien er voor mij niets meer van de goede man te zien valt. Ik hoop, en ga er ook stiekem vanuit, dat The Year One wel wat beter zal doen (Apatow produktie).

avatar van Near_Dark
Het is een gangster-komedie met een zwakke eerste 45 minuten, je weet eigenlijk niet waar de film naartoe wil, complete verwarring.

Maar na deze middelmatige start begint er duidelijk structuur te komen en veranderd van een soort Komedie in een sfeervolle Thriller die écht goed is.
Spijtig van de weinig boeiende eerste helft

Ik geef hem daarom maar 6/10,
zeker de moeite om eens te bekijken als ze hem op tv spelen.

Filmsite : http://www.theiceharvest.com

avatar van ILDIB
had veel beter kunnen zijn maar niet heel slecht. Best aardige stukken erin.

avatar van Cinemaniak
Ik vond Connie Nielsen wel de moeite waard in deze film. 'Danish Delight' zullen we maar zeggen

avatar van jan
jan
Inderdaad traag begin, zeg de eerste drie kwartier. Vond overigens de hele film wat traag. Van een komedie is nauwelijks sprake. Er zijn wel wat lachwekkende situaties, maar die zijn er niet veel en het zijn ook geen echte dijenkletsers. Aan het eind wordt het meer een misdaad film. Al met geen fantastische film.

avatar van Noodless
Middelmatige misdaadfilm die je niet echt een komedie kunt noemen.
Vrij voorspelbaar filmpje met een traag verloop en weinig spannende momenten. Gelukkig enigszins recht gehouden door de cast. 5/10

Niet echt goede film. Ooit al eens gezien. Vrij traag en soms saai.

Lars Film
Toen ik de film kocht was ik nog wel Altansjast maar toen het menu op starten voelde ik al geen sfeertje meer.Het verhaal is wel goed maar af en toe rommelig.Het acteer werk is wel goed en de tijd limit is wat aan de korte kant maar net genoeg voor deze film, veder bevat deze film egt geen leuk sfeertje en was de humor zo zwart als roet. 2,0

avatar van 606
Hele leuke film met aantal zeer komische scènes.
Verhaal was simpel maar had wel een goede twist.
Het acteren was ook zeer goed vooral van Oliver platt als dronkaard.

3,5 ster

Best wel een aardige komedie/misdaad film met een leuke rol van Billy Bob Thornton en waar Connie Nielsen er heerlijk uitzag. Het verhaal is grappig gevonden en de uitvoering was ook wel leuk. Film is zeker geen hoogvlieger maar kijkt zich wel lekker weg.

avatar van K. V.
'k vond het geen misse film. De film blinkt er niet echt uit qua originaliteit, maar wist me toch te boeien van begin tot einde. De cast deed het wel prima. De film kijkt goed weg, maar er zijn toch al een aantal gelijkaardige films gemaakt, zodat 'k toch niet echt een waw-gevoel had.
Toch de moeite om eens te bekijken, maar één kijkbeurt is voldoende.

avatar van DjFrankie
GinolaEHV schreef:
Redelijke misdaadcomedy.

Dat rijmpje van 'Wichita Falls' kon ik niet echt plaatsen in de film.

'Gemiddeld' is het juiste woord: 3*.

Ik zou het zelfde willen schrijven, maar omdat dhet al hier staat is een quote voldoende.

avatar van Redlop
De knullige heist van A Simple Plan gemengd met het smalltown kneuterige van Fargo. Het resultaat mist originele invallen.
Het kwartje bij het rijmpje 'Wichita Falls' viel ook bij mij niet. Iemand?

Aardige misdaad film, leuke cast

avatar van david bohm
Niemendalletje dat in de verste verte nog wel iets aan Fargo doet denken. Connie Nielsen is bijzonder begeerlijk in deze film dat moet gezegd. Redlop Wichita ligt in Kansas en Wichita Falls in Texas. Dat zal de grap zijn zeker?

avatar van Gang_Star
Behoorlijke tegenvaller die wat doet denken aan Fargo, en daar was ik persoonlijk ook totaal niet van onder de indruk. De regisseur lijkt niet echt goed welke kant hij op wilt. Zo lijkt de film meer op een dramafilm, wat op een gegeven moment meer om lijkt te slaan richting een misdaadfilm en wat ook nog wat linken bevat naar een thriller. Probleem daarmee is dat de film gewoonweg niet spannend is en al helemaal niet grappig. Zo vond ik slechts als enig moment van humor de situatie waarin Charlie op de brug over zijn nek gaat, vervolgens tegen een paal en onder een bord met zijn hoofd leunt, om vervolgens te schrikken van de sirene van de politiewagen en zijn hoofd stoot leuk. Maar dat was dan ook gelijk het enige moment waar ik nogal dubbel om lag. De sfeer daarentegen is goed, maar meer interessants dan dat kon The Ice Harvest mij helaas niet bieden.

avatar van clubsport
matig misdaad verhaaltje over een maffia advocaat die miljoenen steelt van zijn werkgever .
Eigenlijk kom je over het hoe en de zaken vooraf niks te weten .
Het is meer de nasleep na het stelen wat op een nogal saaie manier word uitgerekt tot de speelduur van krap 90 minuten .
leuke cast bij mekaar maar ze doen er te weinig leuks mee .

avatar van missl
Vermakelijk filmpje maar niets bijzonders.