Livet är en Schlager (2000)

Alternatieve titel: Once in a Lifetime

Zweden / Denemarken
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Susanne Bier
met Helena Bergström, Jonas Karlsson en Thomas Hanzon

Mona Berglund heeft haar vier dochters vernoemd naar Zweedse zangeressen. Ze droomt er van zelf met een lied in de hitparade te staan. Zonder die dromen zou ze haar leven met vier kinderen, een werkloze man, een huwelijk met sleur en een drukke baan nauwelijks aan kunnen. Haar broer haalt haar over om het eerste door haar zelf geschreven liedje naar het Nationale Songfestival te sturen. Tot haar verbijstering blijkt haar lied een hit te zijn en lijkt haar droom voor een keer in haar leven uit te komen.

avatar van Sparkle
Ik heb enkel de film gezien omdat Jean-Pierre Barda (van Army Of Lovers) er een rolleke inspeelde.