Bunty aur Babli (2005)

India
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Shaad Ali
met Abhishek Bachchan, Rani Mukerjee en Amitabh Bachchan

Het geboortedorp van de dromer Rakesh is te klein geworden voor zijn grootse plannen. Hetzelfde geldt voor Vimmi en ook zij ontvlucht haar woonplaats. Ze hebben allebei dezelfde dromen van rijkdom en roem, dus wanneer de twee elkaar onderweg tegenkomen besluiten ze de handen ineen te slaan. Onder hun nieuwe namen Bunty en Babli zetten ze de wereld op z'n kop. Ze doen dingen die ze in hun stoutste dromen niet durfden ondernemen en nemen alles en iedereen in de maling. Het duo is iedereen te slim af, koningen, miljonairs, hotelhouders en vooral de steeds bozer wordende politieman Dashrath Singh. Bunty en Babli wisselen net zo gemakkelijk van identiteit als van kleren, en brengen spanning en sensatie overal waar ze komen.

avatar van ***MaYa*1001***
Leuke film met leuke liedjes.
Verder niet echt bijzonder. Het is meer een
feelgoodmovie, maar wel eentje die je een keer
gezien moet hebben.

avatar van Social-Mask
De hit van 2005, zelfs meer aandacht gekregen dan Black volgens mij. Dat kwam vooral door de liedjes. Die waren idd leuk. Voor de rest is dit ook een redelijke film. Beetje de fun side van Bonnie en Clyde..

3,5* Op die motor doet Abishek me trouwens erg veel denken aan Amitabh in z'n jongere jaren.

Saaaaaaaaaiiii maar liedjes zijn echt leuk !