Dream Lover (1993)

Drama / Mystery

geregisseerd door Nicholas Kazan
met James Spader, Mädchen Amick en Fredric Lehne

Na zijn echtscheiding gaat een man op zoek naar het meisje van zijn dromen en hij lijkt haar gevonden te hebben op een kunstexpositie van een vriend. Ze trouwen en krijgen een kind, maar hij krijgt veel signalen dat ze niet is wie ze beweert te zijn, en weet niet wat dat betekent.

Hoewel het verhaal qua opzet logisch inelkaar steekt, vallen de malle dialogen op en een voortslepend plot dat zich ook nog eens tergend langzaam ontrafeld. Het camerawerk is ook niet om over naar huis te schrijven.

avatar van nadrin
vandaag de film die ondertussen al 17 jaar oud is terug gezien.
En deze houd nog steeds stand.
Zeker niet gedateerd en best boeiend.
Enkel het einde is wat zwak en lijkt niet te stroken met het personage.
Maar de film is echt wel een leuke aanrader met een wondermooie Mädchen Amick. (die we nog moeten kennen als serveerster uit Twin Paeks)
Alleen al voor haar pikante verschijning een ster bij.
Jammer dat deze dame in zo weinig films heeft meegespeeld

Deze film oogt in alles goedkoop, zowel qua setting als het kapsel van Spader. Het verhaal verloopt traag en er gebeurt weinig in. Richting de climax wordt het dan toch enigszins spannend, waarbij de climax zelf best aardig is bedacht.

avatar van Aapje81
Sfeervolle erotische thriller die het vooral moet hebben van Mädchen Amick. Ze speelt overtuigend en is prima in staat om in haar eentje deze film bijzonder boeiend te houden. James Spader doet het ook niet onverdienstelijk maar naast Amick steekt hij toch wat bleekjes af.

Verder is de opbouw wat traag maar dat draagt alleen maar bij aan de broeierige sfeer die de film wel degelijk heeft. Helaas is de film echter niet op alle fronten geslaagd. Zo zijn de bijrollen niet allemaal even sterk ingevuld en is de plot niet overal even overtuigend.

Toch heb ik de hele speelduur geboeid zitten kijken en dat is in dit genre wel eens anders.

Gemiddeld

P.s. Momenteel te zien op de televisiezender AMC.