Men at Work (1990)

Komedie / Actie

geregisseerd door Emilio Estevez
met Charlie Sheen, Emilio Estevez en Leslie Hope

Ze mogen nu nog wel vuilnisman zijn, maar binnenkort zullen ze een surfwinkel openen. Hun werk krijgt echter een nare geur als ze een senator vinden die in een oliedrum werd gedumpt door de maffia omdat hij illegale lozingen wilde verhinderen. De vondst komt met name ongelegen, omdat de zeer gewelddadige zwager van hun baas meegaat om ze te controleren.

Heeft zo zijn grappige momenten, maar af en toe een tikje flauw. 2*

avatar van xenne
lachwekkend verhaal ... maar kijkt lekker weg .. paar grappige momenten ....... 2

Deze film gaat over afval en zo, maar hoort zelf in de vuilnisbak thuis. Weg ermee!

Vind dit een toppertje! Heerlijke 18 jaar oude klassieker met een goed humoristisch samenspel tussen Sheen en Estevez.
Van mij krijgt ie een dikke 4 sterren!

neo (crew)
Zowel Emilio Estevez als Charlie Sheen beschikken over de nodige komische talenten. Deze komen alleen niet tot bloei in deze matige film. Het script van Estevez is verre van inspirerend te noemen en bevat opvallend genoeg onder andere Stakeout, waar hij zelf in speelde, als inspiratiebron. Dat levert in het begin wat grappige Stakeout-achtige taferelen op, maar verder op in de film neemt de flauwheid enorm toe.

Bij een komedie gaat het natuurlijk vooral om de grappen en wordt het verhaal nog weleens ondergeschikt verklaard. Man at work gaat hierin wat mij betreft een stap te ver. Waar ik in het begin nog wel hopvol gestemd was, vliegt het verhaal vanaf de vondst van het lijk totaal uit be bocht en worden er een volstrekt onlogische richting gekozen. Dat irriteerde me regelmatig.

Desalniettemin is het belangrijkste aan een komedie natuurlijk de grappen. Die waren regelmatig flauw, maar er zaten toch ook wel een flink aantal hilarische momenten in, waar ik in mijn eentje toch hardop om kon lachen.

Krappe 2,5 ster.

Hier is Charlie Sheen me doorgebroken topper !

avatar van Goldenskull
Vandaag op MGM Channel mij laten verrassen hiermee .

Op zich wel een redelijke film, die soms best grappig is. Bijvoorbeeld het moment voor Susan's apartement,

"What's a phrenologist?"
"I feel and interpret Walt's asshole.. uhh, skullfeatures.."

Maar helaas hangt de film teveel aan elkaar mbv flauwigheden en cliché's. Ook het acteerwerk is niet altijd even geweldig. Jack Berger en die 'boss' waren echt om te janken . Verder vond ik alleen Louis écht een leuk personage.

Typische jaren 80 pulp. Het flauwe verhaal en de uitvoering stellen weinig voor, maar als geheel is het wel nog vermakelijk en vooral luchtig. Charlie Sheen en Emilio Estevez (tevens regisseur) die regelmatig te zien waren in jaren 80 films, doen het verdienstelijk en vormen een leuk duo. Omdat de film maar iets van 90 minuten duurt, kijkt hij ook nog redelijk weg.

avatar van Richard_Voorhees
Sheen en Estevez weten nog wel redelijk te vermaken als het klungelige vuilnisman duo die het op moeten nemen tegen een grote chemische fabrikant. Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik Keith David's personage nog een stuk vermakelijker vond dan dit duo. Jammer dat hij meer een bijrol kreeg in plaats van een van de hoofdpersonages.
Verder is het een simpel, voorspelbaar verhaallijntje, maar mede door de speelduur heeft de film wel een vlot tempo en verveeld deze film ook weer niet snel.
Geinig, maar verder niet heel bijzonder.