I'll Remember April (1999)

Drama / Familie

geregisseerd door Bob Clark (I)
met Trevor Morgan, Haley Joel Osment en Pat Morita

Het is 1942, na het bombardement op Pearl Harbor vinden vier 10-jarige jongetjes, Duke, Pee Wee, Willy en Tyler de Japanse schipbreukeling Matsuo. Ze nemen hem gevangen, en hopen hiermee lokale helden te worden. Dit wordt een stuk moeilijker als Matsuo, Duke redt als hij dreigt te verdrinken. De jongens zien hem niet meer als de vijand en besluiten hem te helpen ontsnappen.

Best wel leuke (familie)-film maar jammer dat 'ie zo in het midden lijkt te eindigen. Misschien heet het vervolg wel: I'll remember May.

lindastuurman
Ik ga hem dit weekend kijken...ben benieuwd, want Haley vind ik toch wel een heel goed acteurtje.

neo (crew)
aardige film met goed acteerwerk. 3 sterren

Linda
Erg leuk filmpje. Het acteerwerk in de film is prima vooral Morgan is erg goed. Ik wist trouwens helemaal niet dat Haley zo'n klein rolletje heeft dus dat was wel een beetje jammer. Maar natuurlijk wel genoten van hem
een ruime 3 sterren.

neo (crew)
zo klein is zijn rol nou ook weer niet

avatar van Mc
Mc
deze moet ik nog zien, dezelfde reden als linda eigenlijk.. Die haley is erg goed!

I love Haley Joel Osment!!

avatar van Ronnievb
Familiefilm ten top, verders niets nieuws onder de zon.

2,5 *

P.S. Weet iemand of deze film vóór of na the sixth sense is opgenomen?

Voor.

avatar van mikeh
lijkt me tog een wel een leuke film.
het onderwerp 2e wereldoorlog vind ik zowiezo al intressant

avatar van Ronnievb
Wordt vast en zeker uitgezonden vanwege het overlijden van slechte films goeroe Bob Clark.

avatar van DeCol
Leuke familiefilm. Goed acteerwerk van die kids. Niet speciaal, gewoon aardig om een keertje te zien.

cel
Deze film lijkt veel op:

Russkies (1987) met Joaquin Phoenix.

Ronnievb schreef:
Familiefilm ten top, verders niets nieuws onder de zon.

2,5 *

P.S. Weet iemand of deze film vóór of na the sixth sense is opgenomen?

ik denk ervoor.

zeer mooie film !!

De film is op zich wel leuk om een keer te zien maar ik had er wel wat anders van verwacht. Maar er zitten wel leuke stukjes in.

avatar van Phantasm
Aardige film, verder eigenlijk niets bijzonder, leuk voor een keer.

talska
Zeker een mooie film! Die kinderen spelen het ook ontzettend goed.