• 8.560.279 stemmen

Oorsprong: Zuid-Afrika / Verenigde Staten / Namibië

Geregisseerd door: Joseph Zito

Met onder meer: Dolph Lundgren, M. Emmet Walsh en Al White

Plot Red Scorpion

"They think they control him. Think again."

De Russische verchtersbaas Nikolai wordt ingeschakeld om in Afrika het vertrouwen te winnen van een van de krijgsheren van een beruchte rebellenleider. Het is de bedoeling om zo tot bij de rebellenleider te raken en hem uit te schakelen.

imageimageimageimageimageimageimage

Guerilla Officer

Guerilla Officer

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, vermakelijke actiefilm met genoeg actie en explosies!

Je kan niet zien dat deze film al uit 1988 komt, het verhaal is goed, Dolph Lundgren komt ook aardig uit de verf hier, zeer vermakelijk.

Ook mooie beelden van de stammen in Afrika, deed mij ook een beetje denken aan Who am i met Jackie Chan, alleen deze film gaat wel meer richting actie / oorlog.

Het einde vond ik ook zeer geslaagd!

3 sterren!

avatar van Supernatural

Supernatural

Gisteren weer even gezien.was weer genieten.dolph lundgren vind ik een leuke actie held.zit een prima verhaal in.prima cast verders.mooie beelden van een mooie omgeving.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Dolfje in Afrika. Slecht zeg. Lundgren is een droge Sovjet-karikatuur die zich tegen zijn superieurs keert in een Afrikaanse burgeroorlog waar de Russen een rebellenleider willen ombrengen. Hij mag een twintigtal kleuterzinnetjes afratelen in de hele film. Echt één van de flauwste prestaties ooit in een actiefilm. Met zijn veel te korte short waar zijn ballen bijna uithangen ziet hij er ook nog super-belachelijk uit. Dan is er nog de setting in Afrika en de actie, die nog net voldoende zijn om deze film door te komen. Veel stelt het niet voor en het is niet veel spectaculairder dan een doorsnee The A-Team aflevering. De Hind helicopter moet overduidelijk het stokpaardje van de film zijn. Telkens als de kans zich voordoet zie je het tuig in beeld.

avatar van teigertje

teigertje

• 2066 stemmen

Een amusante en inmiddels verouderde aktie film.

Met een flinke knipoog naar Rambo maar een stuk minder.

Maar nog steeds een leuke en prima film.