The Phantom Creeps (1939)

Alternatieve titel: The Shadow Creeps

Sciencefiction / Mystery

geregisseerd door Ford Beebe en Saul A. Goodkind
met Bela Lugosi, Robert Kent en Dorothy Arnold

Dr. Alex Zorka (Bela Lugosi) is een excentrieke wetenschapper die bizarre experimenten uitvoert. De overheid wil de uitvindingen van Dr. Zorka in handen krijgen, maar ook een andere partij wil deze uitvindingen graag hebben.

avatar van Mac Hammer Fan
Weinig overtuigend mad-scientist vehikel dat Bela Lugosi ook niet kan redden. Een plot met veel onwaarschijnlijkheden en sommige uitvindingen zijn lachwekkend (vb: de fake-spin). De DVD versie was de "edited version" en duurde slechts 78 minuten, in mijn ogen meer dan genoeg. Creepy is het nooit.

avatar van movie acteurs
volkomen belachelijk dat dit 265 minuten duurt. Dit soort films hadden binnen een uurtje klaar kunnen zijn. Nergens echt spannend en dan die achterlijk lange speelduur. Zo is het resultaat een hele lange en slechte film. 1,0.

avatar van Poisonthewell
Juist niet! Dit is overduidelijk bedoeld als serial en in die versie is The Phantom Creeps best wel vermakelijk. Het blijft uiteraard C-materiaal van stripboekniveau, maar met redelijke amusementswaarde. Het inkorten van dit soort serials leidt inderdaad tot waardeloze prullen; wanneer mogelijk altijd in serial format kijken dus!