ad

Oorsprong: Duitsland / Verenigde Staten / Roemenië

Geregisseerd door: Leslie Greif

Met onder meer: Chevy Chase, Penelope Ann Miller en Armand Assante

Over Funny Money

"Henry Perkins accidentally trades briefcases with another man, to find out that there's five million dollars inside..."

Henry Perkins is ontwerper van gewaxt fruit wiens vrouw Carol op het punt staat eindelijk door te breken als artieste. Wanneer Henry in de metro per ongeluk zijn koffer omwisselt met een andere koffer, waarin vijf miljoen dollar zit, krijgt zijn leven een geheel andere wending. Terwijl Henry zijn vrouw probeert te overtuigen het geld te houden krijgt hij de Russische maffia en de politie achter zich aan. Bovendien krijgt hij te maken met een lijk en bezorgde vrienden.

imageimage

avatar van Wouter

Wouter

Was in NL als klucht op de planken: 'Tel uit je Winst'....

avatar van brave71

brave71

Eindelijk weer een leuke film met Chevy Chase.

avatar van Godspeed

Godspeed

Een geweldig slechte film om naar te kijken.

Nu werd ik zowiezo al geirriteerd door al het slechte toeval dat zich voordoet, en waar ik me dus mateloos aan ergerde, maar ook de film op zich (manier waarop het werd gebracht) viel hartstikke tegen.Alleen het acteerwerk van Armand Assante voorkwam dat deze film bij mij de laagste waardering kreeg. 1*

avatar van eldorado

eldorado

Hoogst irritante film

avatar van fritsy

fritsy

Valt mee als je deze Film als toneel stuk gaat kijken,

Eigenlijk is deze film ook één groot toneel stuk vind ik. 2,5*

avatar van Ethicus

Ethicus

Gisteren heb ik deze film gekeken en ik moet zeggen dat ik het een geweldige film vond. Funny Money is een film die je niet al te serieus moet nemen; je moet er echt lekker voor gaan zitten en je laten vermaken. Vermakelijk is de film zeker.

Geweldig hoe er tijdens de film verhaaltjes bedacht worden en hoe deze verhaaltjes gecombineerd worden. Heerlijke droge humor. Een genot om naar te kijken.

avatar van Wouter

Wouter

Rommelig, vooral technisch gezien. Doet weinig moeite om zijn oorsprong (toneelstuk) te verbergen. Wordt langzaam steeds leuker. Hou het vooorlopig op drie sterren.

avatar van mcREN

mcREN

als je weinig wil denken en zin hebt in chevy chase humor is dit een leuke film, heb gelachen en ach daar ging het om

avatar van Legan

Legan

Met moeite doorgekomen. Armand Assante maakt het nog het aankijken waard, maar de rest...

avatar van SSeagal

SSeagal

Snap de lage waarderingen van deze film niet zo, ok het is allemaal een beetje overdreven, maar het kijkt zo heerlijk weg. Misschien komt het omdat ik ook gek was op de toneelstukken vroeger met vaak panische en hilarische stukken. In deze film volgen de grappen en hysterische situaties elkaar op en in combinatie met de gortdroge Chevy Chase wordt het alleen maar leuker. Lang geleden dat ik weer echt heb moeten lachen, daarom een dikke ****

avatar van MR J 1987

MR J 1987

Geen geweldige film maar ook geen slechte film kijkt redelijk weg als je hem niet te serieus neemt. Zaten zeker wel leuke stukken soms te langdradig.