Nowhere Fast (1995)

1 stem

geregisseerd door Cinqué Lee
met Darnell Martin, Addison Cook en Gloria Park

Alle gebeurtenissen in de film vinden plaats op een vrijdagmiddag in Brooklyn. De levens van negentien personages lopen kriskras door elkaar, hetgeen ongemerkt in een spiraalvormige climax resulteert. Een moeder is op zoek naar haar zoon. Een echtgenoot speurt naar heroïne. Een geestelijk gestoorde patiënt is zijn medicijnen kwijt. Een goochelaarster zoekt een baantje. Een autodief en zijn vriend proberen een enorme hoeveelheid cocaïne te verkopen. Een drugdealer is op zoek naar zijn verloren cocaïne. Een investeerder en zijn advocaat proberen slecht geïnvesteerd geld terug te krijgen. Een jongetje wacht op zijn verjaardagsfeestje. Zijn vriend zoekt een cadeau. Een handelaar in gestolen auto's maakt zich zorgen over een ontbrekende auto. Een heroïne-dealer verwent haar cliënt. Een jonge moeder probeert haar vroege prostitutie-baantje terug te krijgen. Een vrouwelijke pooier probeert de liefde van een vroegere vriendin te herwinnen. Twee geïnfiltreerde politieagenten proberen een gefingeerde drugdeal op te zetten.

avatar van Purmerend
Regisseur Cinque Lee schreef het scenario om in de kokende hitte van het zomerse Brooklyn iets te doen te hebben. De film werd gedurende een maand gerepeteerd en in tien dagen met niet- professionele acteurs gedraaid. Sommige sequenties bestaan uitsluitend uit statische totalen.

Bron: cinema.nl

avatar van Mochizuki Rokuro
Ik zie dat imdb ook 1997 hanteert als datum, dat is onmogelijk. De film draaide op het IFFR van 1996 waar ik 'm zag (en heeft productiejaar 1995 - was ook geen wereldpremière zie ik in de catalogus). Correctie indienen of imdb aanhouden?

Moet inderdaad 1995 zijn. Draaide dus al in 1995 op dat Duitse festival (zie link).
Ik heb het aangepast!