• 10.612 nieuwsartikelen
  • 8.969.201 stemmen

La Bestia Uccide a Sangue Freddo (1971)

Horror | 97 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titels: Asylum Erotica / Slaughter Hotel / The Beast Kills in Cold Blood / Cold Blooded Beast

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Fernando Di Leo

Met onder meer: Klaus Kinski, Margaret Lee en Rosalba Neri

Gesproken taal: Italiaans

Plot La Bestia Uccide a Sangue Freddo

"A Place Where Nothing Is Forbidden!"

Een psychiatrische inrichting voor verwarde en suïcidale vrouwen verandert in een slachthuis, wanneer een gemaskerde moordenaar de patiënten begint te vermoorden met middeleeuwse martelwerktuigen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Dr. Francis Clay

Anne Palmieri

Cheryl Hume

Professor Osterman

The Gardener (as John Ely)

avatar van Wouter

Wouter

Ook bekend als The Cold-blooded beast.

avatar van BwuceLi

BwuceLi

Bestia uccide a sangue freddo, La 1.5/5

Een nogal bevreemdende film over nymphomanes in een psychiatrische instelling die bedreigd worden door een een "brutale" seriemoordenaar. Bij momenten bijna competent gefilmd , ware het niet dat het verhaal totaal absurd overkomt. Op de koop toe wordt die instelling nog gerunt door onnozele, oversexte verpleegsters en de immer scheef kijkende Kinski.

Regisseur Di Leo zou later bescheiden succes hebben met brutale politiefilms (à la Fulci's "Contraband") en lesbische drek als "Avere vent'anni". Deze film ziet eruit alsof hij in 3 weken afgewerkt is, wat volgens het interview met Di Leo effectief wel het geval was.

Een collector's item voor Kinski fanatici (zoals ik) en liefhebbers van Italiaanse exploitation (alweer zoals ik), anderen doen er best aan deze DVD links te laten liggen.

De versie van Something Weird Video heeft een toch wel zeer interessant interview met Di Leo als extra.

Volstrekt mallotige crossover tussen slasher en porno.Die laatste term wordt te vaak en lichtvaardig gebruikt,maar als je wordt getracteerd op 2 expliciete masturbatiescènes met full frontal snatch shots ,kun je moeilijk om die qualificatie heen.

De voornaamste reden om deze film uit te kijken is natuurlijk het blik bespottelijk lekkere wijven dat Di Leo opentrekt,van wie Neri en Lee een eervolle vermelding verdienen.Overigens is eerstgenoemde de enige die specifiek vanwege nymphomanie is opgenomen,al had het voor de rest van de gekkies en verpleegsters ook geen kwaad gekund.Met een male lead als Kinski zag de regisseur zich gedwongen om de sex rond lesbianisme te laten draaien,alsmede om de onvermijdelijke tuinman.Over Kinski gesproken:de man was duidelijk apestoned tijdens de opnames(vandaar die wazige blik) en is amper een minuut of 15 in beeld.

Tussen het gevinger,gebef en geneuk door worden er ook nog wat moorden gepleegd,die hooguit een geringe lachwaarde bezitten en het werk lijken te zijn van een geblesserde Darth Vader.

Uiterst hilarisch is het slot,waar de soundtrack opeens overgaat op iets dat sterk lijkt op de muziek van Prokofjev voor AN of IG van Eisenstein,al weet ik het niet zeker.

Verder wel degelijk capabel gefilmd,al kan bizarrerie bij dit soort films nooit kwaad.

avatar van Peake

Peake

Deze seksueel geladen slasher biedt een bizar contrast tussen vorm en inhoud. Het plot is namelijk volledig ongeloofwaardig en van de pot gerukt maar de visuele stijl die Di Leo hier etaleert is van een grote, naar Mario Bava neigende klasse. Een dikke pluim ook voor de soundtrack van Silvano Spadaccino.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Het zou wel heel mooi zijn als zaterdagochtend deze film te zien zou zijn op BBC2, lekker bij het eerste kopje koffie en de slaap nog in de oogjes. Maar het leek me al te mooi om waar te zijn.

De BBC zelf heeft het namelijk over de film Slaughter Trail uit 1951 (nog) niet op MovieMeter te vinden ... porno giallo met Klaus Kinski op zaterdagochtend op de BBC, nee helaas niet dus, we kunnen gewoon lekker uitslapen

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

wendyvortex schreef:

Ik keek er in het TV overzicht ook al van op, helaas - het blijkt te mooi om waar te zijn...

avatar van perceived

perceived

"Flamoes, the Movie"

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Verrassend lollige eurotrash die me meer wist te boeien dan ik op voorhand dacht. Ook bloot kan gaan vervelen, maar gelukkig biedt deze film meer dan dat, zoals het lollige camerawerk en een lekker sfeertje. Nu nog even 3,0*, kan misschien binnenkort nog met een halve punt omhoog.

avatar van joolstein

joolstein

Zoals het Italiaanse genrefilms nogal eens betaamt werd in deze film de grens flink opgezocht. Giallo is een genre dat van zichzelf behoorlijk sensueel kan zijn. Eens te meer zien we wonderschone en vaak schaars geklede vrouwen die worden gestalkt door een mysterieuze moordenaar met zwarte leren handschoenen. In die films wordt naakt niet geschuwd maar blijft nog redelijk binnen de perken. Hoe anders is het met deze film; het mysterie rondom de moordenaar en diens intenties neemt geen centrale rol in en er is nauwelijks nog iets anders over van een plot. Daarvoor in de plaats zien we de seksuele escapades in een psychiatrische inrichting voor zeer welgestelde vrouwen. Over hun fysieke verschijning valt niets te klagen. Echter voor de rest is het pure soft-porno waarbij de moordenaar er eigenlijk niet meer toe doet. Maar na de zoveelste harige poes had ik er wel een beetje genoeg van. Visueel zag het er nog best goed uit en samen met de aanwezige kenmerken van een Giallo is de film als vermakelijke tussendoortjes nog net de moeite.

avatar van ChrisM

ChrisM

avatar van goongumpa

goongumpa

Een pornogiallo van DiLeo met o.a. Kinski en Neri... Alleen al voor de curiositeitswaarde een kijkje waard. En de film is ook prima te genieten, sleazy, af en toe grappig, en met een zekere kwaliteit die niet zo vanzelfsprekend is voor dit soort trash. Ok, het whodunnit-aspect werd niet helemaal bevredigend uitgewerkt door de vele tijd die aan de poezenscènes besteed werd, maar toch, leuke film.

avatar van nlkink

nlkink

Interessant, naar wat ik hier allemaal heb gelezen. Zag dat de film volledig op Youtube staat. Een kijkje waard.

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Zeer bizar maar toch wel aardig. Ik heb de gekuiste versie gezien maar daar mis je niks aan. Het motief van de dader slaat eigenlijk nergens op. Maar dat is wel vaker zo bij giallo filmpjes

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Giallo vind ik al een genre apart. Maar deze film komt me nog weirder over dan gemiddeld. Het is een mix van giallo en softcore/porno. Heel veel blootscenes tot en met vrouwelijke frontale masturbatie. Op deze manier hinkt het echter op 2 benen. De verwachte suspense in dergelijke film blijft uit, ongeacht de penibele situaties waarin de slachtoffers zich bevinden. Waaraan ligt het? De camera zoomt gretig in op welgevormde lichamen. Bij momenten vroeg ik me af of ik naar Emanuelle aan het kijken was. Ik heb een versie gezien gedubd in het Engels wat sowieso ook al een afstandelijkheid creëert. Het camerawerk in combinatie met de soundeffects gaf een trippy, psychedelisch effect. Rare hoeken, zoomen … De finale is gruwelijk maar wordt op 20 seconden afgehaspeld, met echt belachelijk overdreven dramatische close-ups van de moordenaar die het onderspit delft. En dan loopt ook nog eens Klaus Kinski rond te midden van deze troep .

Een goeie film kan ik het zeker niet noemen. Maar het is wel zo grotesk, ongebalanceerd en weird dat het weer leuk is om dit een keer gezien te hebben.