The Forest (1982)

Alternatieve titel: Terror in the Forest

Horror / Drama

geregisseerd door Don Jones
met Michael Brody, Dean Russell en Elaine Warner

Twee vrouwen worden tijdens een camping aangevallen door een gedementeerde vader, wiens gezin in geestgedaante ronddwaalt. Ze moeten nu proberen het kwaad te verslaan voordat ze zelf worden vermoord.

avatar van niethie
Een kannibaal, drie spoken een een paar slechte acteurs achtervolgen elkaar in de bossen, dit moet je gezien hebben om het te geloven echt heel erg vaag en amaturistisch allemaal, toch is de film zo ontzettend cheesy dat je er af en toe nog wel om kunt lachen en zitten er een paar schitterende natuuropnamens in de film. 2 sterren

avatar van Vascago
Als ik de tekst zo lees gaat dit niet echt een bijster goede film opleveren, slaat nergens op
Maar de poster ziet er wel fantastisch uit, dus ga hem toch maar een keer kijken.

avatar van Die Hard,Willis
Vermakelijke 80's slasher in the woods film die op dezelfde punten als veel andere 80's slasher mij heeft kunnen vermaken. Ten eerste is het sfeertje weer aanwezig dat het weer allemaal vermakelijk maakt. Een aantal toffe moorden, een kannibaal en om het af te maken een stel bovennatuurlijke dingen.

avatar van Vascago
Op ImdB wordt door iemand de vraag gesteld; Welke film vind je beter: Deze of Don't Go In The Woods (1981). Nou ik kan je vertellen dat ik hier tig keer meer plezier mee heb gehad.
Vooral de sfeer, soundtrack en mooie natuurbeelden vond ik goed te pruimen. Het acteerwerk is natuurlijk reteslecht, maar dat stoort me niet. Er hadden wat meer moorden in mogen zitten, maar die erin zaten waren nog best aardig. Het plotje met de spookkinderen en moeder leidt een beetje af, maar ach dat is ook weer eens wat anders.
Iig best een leuk filmpje als je van een cheesy slasherfilmpje houdt.

erik1677
deze heb ik nog in mn must see lijst staan vascago.
het is dus wel een aanrader?

avatar van Vascago
Mwah. Ik vond hem best aardig, maar of jij dat ook vind weet ik niet.

erik1677
we gaan hem vast en zeker uitchecken vascago, en dan laat ik het je wel weten

avatar van yeyo
Stuurloze slasherfilm die volledig die mist ingaat door zijn ridicule plot. Was dat tamme gedoe met die geesten echt allemaal nodig? Ik had de film wellicht veel leuker gevonden als het gewoon over de moordenaar/kannibaal ging. Helaas is er ook weinig interactie tussen de personages, om de simpele reden dat ze bijna voortdurend alleen door het bos lopen te slenteren. De scène in de grot vond ik nog redelijk sinister, maar voor de rest: pure bagger.

superhenkie
Superslechte film maar toch licht vermakelijk.

2 sterren.

avatar van wendyvortex
Wow!!! Regisseur Jones doet hier een serieuze gooi naar de slechtste-film-die-ik-dit-jaar-zag.
Niet spannend, niet eng, geen gore, amateuristisch tot en met.
De befaamde mooie natuuropnames? De film speelt in een bos that's it!!
Enige absurde zijn nog de totaal belachelijke geesten (gewoon acteurs met echo op de stem).
Saaie prul.

avatar van Lui
Lui (crew)
Tegenvallende slasher met tenenkrommend acteerwerk, die redelijk vermakelijk is.
Het hele zooitje komt goedkoop over en is vergelijkbaar met Don't Go in the Woods. Het bos blijkt gevuld te zijn met een achterlijke kannibaal en zijn dode kinderen, die verschijnen als geesten. Wel kent de film de typische jaren '80 sfeer. Nog net de moeite waard.

avatar van Tall man
Eigenlijk zo barslecht dat het weer leuk wordt om te kijken. Dat was het enige denk ik wat goed was aan deze film. Wel leuk om zo eens een keer gezien te hebben als je niks te doen hebt. Poster is overigens wel erg gaaf.

avatar van Mac Hammer Fan
Sfeerloze derderangsgriezel over een kannibalistische gek die ondergedoken leeft in een spelonk en de bossen onveilig maakt. Nietsvermoedende toeristen zijn zijn slachtoffers. De film valt vooral op door het slecht acteerwerk en de goedkope soundtrack. Het scenario rammelt van de onwaarschijnlijkheden: de geesten van de dode kinderen en vrouw vormen het dieptepunt en zijn totaal misplaatst. Ook zijn sommige moorden erg amateuristisch in beeld gezet. De moeite niet waard.

avatar van alexspyforever
De setting van het bos is eigenlijk best nog wel fijn, maar de rest oogt allemaal erg goedkoop. De scène in de grot waar de killer zijn hele achtergrondverhaal uit de doeken doet hoewel dat absoluut niet verklaart waarom hij dan uiteindelijk een kannibaal is geworden die het op onschuldige kampeerders heeft gemunt is best nog sfeervol. Helaas is de rest van de film dat niet. De geesten van de kinderen en de moeder dragen niet veel bij, de moordscènes stellen ook weinig voor. Het verhaal en de karakters zijn niet interessant.