Mr. Destiny (1990)

Fantasy / Komedie

geregisseerd door James Orr
met James Belushi, Michael Caine en Linda Hamilton

Hij werd vandaag 35, en wat een rare dag was het. Als alleen zijn beste vriend aan zijn verjaardag denkt, wenst hij weer eens dat hij zijn belangrijke honkbalslag niet gemist had in zijn jeugd, dan was alles anders gegaan. Een barman heeft het juiste recept voor het herstellen van gemiste kansen: een lotsmachine.

avatar van Armin
Aardige comedy, ondanks de "Thumbs Up" op de poster. ***

GerwinF
Siskel & Ebert weer met hun duimen

Armin schreef:

ondanks de "Thumbs Up" op de poster. ***

Not anymore.

erg leuke comedy met zeer goede rollen van James Belushi en Michael Caine. 3.5*
Mr. Destiny is uit op dvd, heb hem direct besteld toen ik het las.

stem verhoogd naar 4* na hem nog eens gezien te hebben.
een sprankelende speelfilm.
Belushi speelt de rol met onzettend veel plezier, hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de overige castleden.
en die cast is niet mis, naast Belushi en Caine zien we Hart Bochner (Die Hard), Rene Russo (Lethal Weapon 3 en 4), Jon Lovitz (City Slickers II) en Linda Hamilton (Terminator 2).
het verhaal is ontzettend goed geschreven, en is erg onderhoudend.
de muziek is ook erg mooi, met als hoogtepunt het nummer 'only you'.

avatar van Captain Pervert
Hele leuke film zonder enige pretenties. Jammer dat de carrière van Belushi zo in het slop is geraakt. 3 sterren

avatar van Purmerend
Aardige komedie maar meer dan 2 sterren vind ik hem niet waard.

een van de beste james belushi rollen, echt zonde dat er zo weinig van zijn! gave komedie en een goed verteld verhaal. 4,5*

avatar van SuperSideSwipe
Ik vond deze film echt geweldig. Zeer pakkend en meeslepend. Met vrij dramatische ontwikkelingen.

Caine was echt meesterlijk als begelijder.

Dit doet wel een beetje denken aan "A Christmass Carol" of "Scrooged" voor de filmliefhebbers.

Er wordt je een lesje geleerd dat je tevreden moet zijn met het leven dat je hebt en niet moet gaan lopen zeiken hoe het allemaal had kunnen zijn.

avatar van Carotte
Prachtige film vond ik dit. Lijkt op the Family Man met Nicholas Cage.

avatar van soap
all time favorite ! raar dat hij zo'n lage score heeft hier ...

avatar van Nicolage Rico
Jeugdsentiment pur sang. Ik vroeg me af of Bill Murray of James Belushi de hoofdrol nou vertolkte, aangezien ik ze als jongetje altijd door elkaar haalde. Destijds ontelbaar keer gezien, omdat het gegeven daar ruimte voor biedt.

Was leuk! Michael Caine!

Aardige film over een man die zijn leven een beetje moe is en zich afvraagt of alles ook anders zou kunnen zijn. Niet het meest originele concept, maar alhoewel wat aan de lange kant is het verhaal wel goed opgebouwd. Nergens echt grappig en ook redelijk voorspelbaar, maar wel vermakelijk.