Party Girl (1995)

geregisseerd door Daisy von Scherler Mayer
met Parker Posey, Anthony DeSando en Guillermo Díaz

Mary is een hippe jonge vrouw, met een volle kledingkast en een appartement in New York. Ze belt haar peettante (een bibliothecaresse) op met de vraag haar borgtocht te betalen, omdat ze is opgepakt tijdens een illegale houseparty. Om haar tante terug te betalen gaat ze aan de slag in een bibliotheek. Eerst vindt ze het niks, maar na verloop van tijd begint ze het toch te waarderen.

avatar van D-ark
Parker posey queen of the indies en het toonbeeld van de jaren 90(eerst film te zien op het internet ook...). Erg charmante, onderhoudende en verjaarde licht zwarte komedie waar alles neon en 90s schreeuwt zonder dat het irritant wordt. De soundtrack is ook om te genieten(o.a Mr. Fingers, Khaled, tom tom club).