My Dream Is Yours (1949)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Michael Curtiz en Friz Freleng
met Jack Carson, Doris Day en Lee Bowman

Wanneer de ster Gary Mitchell te kennen geeft dat hij zijn contract met radiobaas Felix Hofer wil verbreken moet muziekagent Doug Blake naarstig op zoek naar nieuw zangtalent. In New York vindt hij de aantrekkelijke Martha Gibson en alle hoop is op haar gericht. Hofer kan echter maar niet beslissen of hij Martha wil aannemen en een lange periode van afwachten breekt aan. Ondertussen wordt Doug verliefd op Martha.

Dick2008
In deze film o.a. Ada Leonard te zien. Die was enige tijd leidster van een damesorkest en Frankie Carle, bekende pianist/orkestleider. Bugs Bunny is richting het einde ook te zien. Doris zingt zoals in veel van haar films wat liedjes, die meestal ook bekend bleven, hier bijvoorbeeld Cuttin' capers (Canadian Capers) en I'll string along with you. Maar verder mierzoete musicalfilm. En die films lijken bijna allemaal op elkaar. Wat locatie betreft en de inhoud en met dezelfde types..... Vroeger zat ik daar niet zo mee, je keek toch gewoon wat op tv kwam......... En ja, die van Elvis lijken ook allemaal op elkaar, en van Astaire en kan zo nog wel even doorgaan. Dit is dan wel de andere kant. Maar ben nooit zo'n liefhebber geweest van Day als filmster, haar zelfde manier van spelen en mimiek staat me tegen, dan is ze weer erg aardig en dan weer erg driftig. Maar als zangeres was ze goed. 2.0

avatar van John Milton
Tegengekomen op Dailymotion. Pretty boring, dan kijk ik veel liever de zwart-witte Busby Berkeley films van ruwweg 15 jaar eerder. Eerste keer dat ik Doris Day zag trouwens. Kan me het vunzige rijmpje van Jan Cremer over haar nog herinneren omdat mijn broertje dat vroeger vaak reciteerde. Ik snap die wens niet helemaal moet ik zeggen.

Moeilijk voor te stellen ook dat Michael Curtiz in het zelfde decennium oneindig veel betere films als Casablanca en Mildred Pierce maakte.