I Dood It (1943)

Alternatieve titel: By Hook or by Crook

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Vincente Minnelli
met Red Skelton, Eleanor Powell en Richard Ainley

Constance Shaw is een danseres op Broadway en Joseph Rivington Reynolds is fan van haar. Na een verbroken relatie trouwt ze met hem, omdat hij haar wijs heeft gemaakt dat hij de eigenaar van een mijn is. Dit blijkt niet zo te zijn, hij is slechts schoonmaker. Nadat hij verscheidene repetities heeft verstoord wordt hij uit het theater gegooid. Nadat hij erin geslaagd is ongezien weer binnen te komen, hoort hij dat er een bom geplaatst gaat worden.

Dick2008
Ik heb deze film bekeken omdat Jimmy Dorsey met zijn orkest erin voorkomt met Star Eyes. Dit is wel een aardig nummer. Voor de rest matige film. In die tijd had je veel van dit soort films, romantische komedies met wat gedans en een big band om de film een extraatje te geven.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ja het is toch meer een komische film tussen Skelton en Powell. Het lijkt wat op Ship Ahoy uit 1942, met daarin het Tommy Dorsey Orkest.

Tommy komt in deze film ook nog even voorbij, grappig. Het waren na de ruzie concurrenten van elkaar geworden. In hoeverre in die tijd nog.
Het gedeelte van Hazel Scott en Lena Horne duurt veel te lang. Maar kan ook door de rassenscheiding te maken hebben. Waardoor ze een apart filmgedeelte hebben gereserveerd.
De muziek is redelijk tot goed. Een hoop tapdans. Het bekende studiowerk. Laat maar op 2.0.