Starkweather (2004)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Byron Werner
met Brent Taylor, Shannon Lucio en Jerry Kroll

1958. In Nebraska vlucht de 19-jarige Charles Starkweather samen met zijn 14-jarige vriendin Caril Ann Fugate van huis en ze vermoorden 11 mensen in drie maanden, zonder duidelijk motief.

avatar van De Knip
De versie die ik gezien heb zat vol met zichtbare microfoons

beetje langzame film en slecht geacteerd door bijrollen, kijk de sheriff, wat zeer vervelend was.
wel interessant als je van Natural Born Killers houd.
goeie muziek en sfeer.
die man die steeds tegen Charlie praate was VERVELEND en VERVELEND SLECHT! dachtie datie Charles Bronson was ofzo!
Ed Gein (zelfde schrijver) was beter..

2.5* laag door charles bronson

Jammer dat deze fiilm HEEL erg tegenviel, en k snap niet dat dit als gemiddelde 3 sterren heb.

De 2 hoofdrol acteurs (die starkweather en caril ann) konden nauwlijks acteren, Het was b00m en dood.. Totaal geen spanning of iets die richting..Geeneens spectaculaire actie. Verhaal was waardeloos, Het sprong van kill tot kill.. en steeds het zelfde b00m, b00m.

_Casper_ schreef:

ben het met je eens had ook meer verwacht!!!!

avatar van Mug
Mug
Zwakke adaptatie van de beruchte Starkweather-affaire. Misschien werd het - na de vrij losse bewerkingen van deze zaak (ik noem even de 2 bekendste: Badlands en Natural Born Killers) - tijd voor een wat meer realistische verfilming. Resultaat: een mix van RTL4-huisvrouwen-verantwoorde scenes en (d.m.v. een storende innerlijke duivel die zeer mysterieus over moet komen) geschikt voor de jongere generatie (niet de jongste vanzelfsprekend). Voor de jongere generatie is Shannon Lucio (als Caril Ann) een lust voor het oog. Haar acteerprestaties laten echter te wensen over.

Wellicht dat deze bewerking beter is qua realiteit en kwaliteit.

Wat een zwakke film zeg. Was er echt voor gaan zitten maar belande in een B film. Laat maar lekker liggen.