ad
  • 8.078.922 stemmen

Fat Kid Rules the World (2012)

Komedie | 98 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Matthew Lillard

Met onder meer: Jacob Wysocki, Matt O'Leary en Billy Campbell

Oorspronkelijke titel: Fat Kid Rules The World

Releasedatum: 5 oktober 2012

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Fat Kid Rules the World

Troy Billings (Jacob Wysocki) is zeventien, lijdt aan overgewicht en is suïcidaal. Net op het moment dat hij voor een bus wil springen, wordt hij gered door Marcus (Matt O'Leary), een charmante muzikant die vroegtijdig van school is gegaan. De twee beginnen een ongemakkelijke vriendschap wanneer Marcus hem uitdaagt om de drummer van een punkrockband te worden. Wanneer hun vriendschap groeit, begint Troys vader zich steeds meer zorgen te maken over de vriendschap van zijn zoon.

Skycrawler

Is dit dezelfde Matthew Lillard die ook acteert in Scream en Thirteen Ghosts?

avatar van jarno1975

jarno1975

Skycrawler schreef:

Is dit dezelfde Matthew Lillard die ook acteert in Scream en Thirteen Ghosts?

Inderdaad.

avatar van jantje.vlaam

jantje.vlaam

Het is meer een drama dan een comedy. Bovendien is het einde zeer teleurstellend en daarmee vertel ik nog niets. Het verhaal is wel pakkend en de twee hoofdkarakters worden goed neergezet.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Matig, en inderdaad meer een drama met komische momenten (sommige waren erg lachwekkend)

Maar persoonlijk vond ik Wysocki beter in de film: Terri (2011). Maar dat kwam ook omdat C. Reilly veel goed maakte. Anyway;

gauke

In tegensteling met de meeste tienerdrama's/komedies werd de titelrol gespeeld door een acteur met overgewicht. De focus lag bij een eenzame buitenstaander met weinig vrienden, al werd gelukkig niet het accent op zijn gewichtsproblemen gezet; het was meer een coming-of-age verhaal die het gewone leven liet zien en de ongebruikelijke vriendschap met een energieke medestudent. Vooral in het middendeel werd er teveel uitgeweid waardoor mijn aandacht begon te verslappen. De humor was en de cast speelde vrij ingehouden, maar het camerawerk was alles behalve sterk.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matig filmpje, niet echt een boeiend verhaal. Het is zeker geen komedie maar neigt meer naar drama. Acteerwerk kan er net mee door. Deze film kun je gerust overslaan, je zult niets missen.

2,5 ster

avatar van Brabants

Brabants

Greep uit het leven van een aan obesitas lijdende adolescent, die vanuit een teruggetrokken jeugd d.m.v. samenloop der omstandigheden de wijde wereld gaat proeven. Van komedie is hier eigenlijk geen sprake en ligt de nadruk meer op drama. De film zet een goede sfeer neer, maar blijft op sommige punten net te veel hangen en zakt het daardoor af en toe wat in. Hierdoor is het net allemaal niet pakkend genoeg en had er meer in kunnen zitten.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Echt een vreselijke film. Totaal niet leuk, grappig, dramatisch, goed. Gewoon niks aan. Zeker niet gaan kijken hoor. Want dat is zonde van je tijd. Prullaria.