Bee Season (2005)

geregisseerd door Scott McGehee en David Siegel
met Richard Gere, Juliette Binoche en Flora Cross

Eliza Naumann voelt zich een doodgewoon meisje. Alle aandacht van haar vader, een professor, gaat uit naar haar briljante broer Aaron. Haar moeder heeft het te druk met haar baan om haar veel aandacht te schenken. Maar dan wint ze opeens een spellingswedstrijd en er gaat met haar nieuw ontdekte talent een wereld voor haar open.

Lijkt me een mooi film!

Hoge verwachtingen van deze film. Geweldige trailer!!

MFEO
Deze film gaat vanaf 6 oktober 2005 al in Cinerama Rotterdam draaien!!! zie belbios

Weer een goede rol van een van mijn favoriete acteurs : Gere in een verder koude film die niet goed is uitgewerkt.

kan me voorstellen dat deze film, niet door een ieder super wordt gewaardeerd. Misschien gezien, als trage, simpele film. Maar met eenvoud, zoveel zeggen tussen de regels door, vindt ik echt subliem. Dit vindt ik echt een super film, de beste van 2005 voor mij. Een 4,5..en er had met wat meer uitwerking een 5 ingezeten.

Had ook vrij hoge verwachtingen van deze film, maar eerlijk gezegd begon de verveling al vrij snel toe te slaan.
Heb de film dan ook niet uitgezien. Een film moet blijven vermaken en dat deed hij niet.

de acteerprestatie van Richard Gere was wel goed,maar voor zo een rol moet je al niet veel ervaring hebben.de film ging al gauw vervelen.ik hoopte dat hij beter werd naarmate hij vorderde,maar hij werd met de moment saaier.zeer flauwe film dus.

avatar van james_cameron
Complexe film- iets te complex eigenlijk voor de beperkte speelduur. De vier gezinsleden maken ieder een behoorlijk radicale ontwikkeling door, maar niet alles wordt even goed uitgewerkt. De beste rol is voor Gere, die sterk akteert en een niet helemaal sympathiek maar wel begrijpelijk personage neerzet. Overtuigend in beeld gebracht met veel mooie visuele details, maar iets te vrijblijvend en dramatisch niet helemaal overtuigend.

Je gaat deze film niet huren als je zin in vermaak hebt. En als je uberhaupt al zoiets zegt snap je de film echt niet!

Het is juist goed uitgewerkt, alles wat je wou weten is erin verwerkt.
Ook filmtechnisch klopt het, goed acteerwerk van vooral dat meisje!
Er worden geen dingen verklapt, om de simpele kijker maar te verwennen...

Wauw, het zet je echt aan het denken...

Een 5!

p.s. Voor de minder snelle onder ons is er op de dvd nog een uitleg gegeven aan de verschillende rollen van de karakters.

Wat een commentaar. Wie gaat er nu zo een film niet snappen?? Misschien voor diegene die over anderen denken dat ze minder snel zijn geef ik de raad tik tak te huren. Het is geen film waar je bij na moet denken dus valt er niet veel aan te snappen.
het is nu eenmaal een zeer saaie film.
Als je denkt dat je bij zo een film moet nadenken geef ik de raad om eens naar runaway jury te kijken.
Bee season is nu eenmaal een speelfilm die veel te lang gerokken is.

avatar van dewulfda
één woord voor deze film: saai

Dit is duidelijk een onderhoudende film waarin op sublieme wijze de verborgen waan van alle dag duidelijk naar voren komt.Deze film heb ik in Amerika ook al gezien en daar ontvangt deze van de serieuze pers lovende kritieken.Het valt me overigens op deze site op dat welke film ik ook opzoek vaak films worden afgekraakt met een reden die ik in de kritieken van de meest ervaren filmdeskundigen nooit terugvind.Daarom lees ik deze ook nooit omdat ik het beeld van een film zelf wil vormen.Later lees ik dan de kritieken.Wel duidelijk is dat veel mensen al met een negatieve houding een film ingaan.

avatar van martenaria
goed voor de zondagochtend

avatar van Skrean
Idd goede film voor de zondag,

Toen mijn vriendin thuis kwam met de fim had ik gedacht dat dit zo'n rtl 4 familie film was..
Maar er zit meer in dan ik dacht.
Deze film vind ik verrassend goed.

3.5 sterren

Wow....wat een prachtige film! Het meisje speelt haar rol zo mooi en ingetogen en Gere overtreft zichzelf..er hadden dingen iets meer uitgediept mogen worden...waarom zei de moeder dat ze op school zat tegen haar dochter, toen haar ouders kwamen te overlijden?...begrijp ik niet helemaal...en wat ik ook niet helemaal begreep..was de moeder vroeger ook zo begaafd als haar dochter of dermate geïndoctrineerd [ g-e-ï-n-d-o-c-t-r-i-n-e-e-r-d ] door haar man...?..anders een 5!

Hele mooie film! Heel mooi...kan er niks anders over zeggen!

goede, positieve berichten hieronder...

deze ga ik bekijken

Sterke acteerprestaties in een wat saaie film.
Er zijn veel onduidelijkheden in het verhaal, je blijft op het einde van de film met onopgeloste vraagtekens zitten en dat doet de film natuurlijk geen goed.
Met zulke hoofdrolspelers had ik beter verwacht.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke goed uitgewerkte film.
Goed geacteerd wat ik weinig meer zie bij nieuwere films.
Het verhaal van de film is orgineel bedacht alleen wat onduidelijk in beeld gebracht.
Na het kijken van deze film snapte ik wel het 1 en ander maar nog niet echt alles gelukkig zitten er op de dvd extras waar alles nog een keer wordt uigelegt.
Als je het verhaal begrijpt en mee leeft met de film is deze film best leuk. 4 sterren wel verdiend.!

Maaltje
Ik vind het een erg mooi verhaal dat met een ontspannen sfeer gebracht wordt. Een paar mysteries maar die worden vanzelf duidelijk. Al zit ik op het laatst ook toch nog met wat vraagtekens, erg jammer.

avatar van prutnek
de film begint saaaai en ik overwoog (zoals anderen) om hem af te zetten
gelukkig niet gedaan want er onvouwt zich een fraai verhaal over de innerlijke zoektocht van elk familielid en de gevolgen hiervan op het gezinsleven

avatar van RWL
RWL
Mooie film, geweldige muziek en op de filmlocatie valt natuurlijk helemaal niets aan te merken

Ik heb Bee Season in het vliegtuig gezien, dus er is ongetwijfeld in geknipt en gesneden. Mijn oordeel betreft daarom waarschijnlijk een gecensureerde versie. Maar toch... die gecensureerde versie vond ik, ondanks heel aardig acteerwerk (vooral bij de rol van de zoon, naar mijn mening) en een stuk of wat mooie plaatjes, behoorlijk pretentieus. Wat 'james_cameron' ook al zei: er wil te veel verteld worden, en dat gebeurt niet helder genoeg. Ik zou het nog sterker willen zeggen dan hij (of zij?): er is zo veel dramatiek bij bijna elk personage in het gezin dat het dramatisch helemáál niet overtuigt en blijft hangen in de vrijblijvendheid.

avatar van kanjertje
Erg zwakke movie :
heel saai,onsamenhangend en mysterieus.
Vind het genre drama hier niet echt gepast.
Ik snapte eigenlijk maar bitter weinig van het hele verhaal.
Was echt blij wanneer hij gedaan was want heb me echt moeten dwingen om hem uit te kijken.

avatar van xangadix
- 'Boring.'

- ' B O R I N G '

- 'Correct.'

avatar van Bokito
Voor de pubers onder ons.....overslaan deze film en over een jaar of twintig terug komen en dan pas oordelen. Is geen oordeel naar jullie toe maar begrijp dat jullie er niets aan zullen vinden. Ik ga vanavond weer eens mee in de intensiteit van het leven.....

avatar van De Knip
Bokito schreef:

Ben ik met je eens. Ik dacht alweer zo'n spellingscontest te zien. Gelukkig kwam er wat meer om de hoek kijken.

En waar ik me aan erger, is dat mensen telkens maar roepen dat een film saai is. In mijn ogen is geen enkele film saai. Zeg dan dat een film slecht is en probeer als je er zin in hebt, de film te beargumenteren.

***

avatar van nightbreed
Lekker rustige, sfeervolle en neerslachtige film over een gezin die gebukt gaat onder de eigenwijsheid van de vader des huizes, waardoor ze elk een uitvlucht zoeken. Alleen het makkelijke en enigszins voorspelbare einde viel me tegen.

avatar van Decec
Ik vond een mooie dramafilm...
Bekende acteur Richard Gere speelt zeer goed...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Jammer over de laatste slot...

avatar van 606
Vrij heftige drama film waarin het duidelijk niet alleen om het spellen gaat.
Het laat een waarschijnlijke doorsnee gezin zien wat gaande weg de film helemaal veranderd.
Elk gezinslid heeft iets .
Sterk geacteerd vooral het meisje.

3 sterren

avatar van Tweetie
Niet aan mij besteed. Ik heb hem afgezet. Weet geen moment te boeien.